Shopping

Jag har en lista på saker jag verligen vill köpa innan jag lämnar USA. Hur jag ska få råd med det när jag nu måste spara pengar mina resor är en annan femma , men detta är det iallafall , Pga att det är så mkt billigare här än i Sverige:

- Ljusblå Ralph lauren skjorta
- Vit stickad Ralph lauren tröja
- Vita Converse
- Michael Kors väska
-  ID bareMinerals smink
- Ögonfrans serium
- Mascaror

Och självklart massa underkläder från Victoria secret. vet ej hur jag ska klara mej utan den affären sen-,...

Spara, Spara mer än vad du kmr tjäna? Äh de löser sej, norge väntar ju sen ;) hahah

hårborste och toalett problem

jaaaaaa.... mina hårborstar alltså, av någon anledning verkar världen ej tycka att jag ska borsta håret.

Hårborste nr. 1
Det började med att jag hade min liilla "ta-med-över-allt-borste" i min väska på flyget till Cancun, när jag landade i Cancun landade jag utan borsten och hade då tappat den på vägen någonstans, aja en borste mindre , ingen panik två kvar !

Hårborste nr. 2
När jag sedan packade för att lämna cancun var jag väääldigt streessad, så jag bara slängde ner allting i resväskan lite hulleroch buller, (hade övervikt på hemvägen men ej på ditvägen även om jag ej shoppat ngt och istället lämnade kvar massa schampoo , hårspray mm. Ja så dålig packning som fan var det iaf !) När jag sedan öppnar resväskan så ligger min andra hårborsta i två delar ! den hade alltså gått av i resväskan pga min dåliga packning ! :( Min nya hårborsta som jag inte alls köpte för längesen .

Hårborste nr. 3
aja, hade ju iallafall min favorit hårborste kvar som är viktigast ! klarade mej egentligen fint med den. Men så kom min värddotter å fråga om hon fick låna den en kväll när familjen skulle på fest för hennes va sönder å de hittade ej renees, och ja snäll au pair som jag är sa jag ja ! Och sedan efter det har den varit som bortblåst ! städerskan har varit här å städat och vändt upp och ner på hela huset, ingen hårborste. Så ja förra veckan hade jag 3 , nu har jag en halv :) haha .

Och på tal om problem, Jag kan ju bara säga att det är tur jag bott med denna familjen i 11 månader, för när jag var i mexicco hade dem vattenläcka på min toalett, för det är hål i taket och det hade regnat som fan, å ingen hade märkt ngt eftersom det mest bara är jag som använder den toaletten så vattnet hade dragit sej in i väggar tag och allting, även min dörr, så den har svällt och blivit sne. så nu kan jag ej stänga min dörr till min toalett , så där sitter jag på toa, duschar å gör allt som måste göras, utan att kunna stänga dörren. haha lovely ! :)

Coming home !

Okeej gott folk.

Till alla som inte vet redan (jag vet att massa folk försökt skriva till med det sista för att försöka få reda på vad som händer, men jag har knappt själv vetat vad som händer så varit skit stressad över att lösa saker och ting !)

Jag kommer alltså inte förlänga som jag hade bestämmt mej för ! jag har avbrutit min förlängnign ansökan, (även om den redan hade gått igenom) Och kommmer åka hem när mitt första år är slut!
När jag landar  på svensk mark vet jag ännu inte. Och hur länge jag stannar på svensk mark vet jag ej heller. men förhoppningsvis inte för länge. För planen är att flytta till Norge fortast , snarast med min underbara tjejer Anna och gabriella ! Åh så jag längtar! Å då kommer jag äntligen bo nära bästaste sandra också! Loooooove på det !

Det känns skiiiiiiiiit tugnt att lämna familjen, ryan , kompisarna och allting men det känns som detta är rätt,. Att lämna min lillkille komma krossa både mitt och hans hjärta. Vi har ej talat om dett för honom ännu för han kommer bli så ledsen. Men han kommer få det bra med den nästa au pairen. Vem det nu blir.. har dåligt samvete och försöker göra mitt bästa för att hitta en ny bra au pair till min familj. så om ni vet någon hör av er !

PUSSs

magiskt !

Guuud så mycket som har hänt !
jag har så mycket att berätta att jag inte vet vart jag ska börja så då har jag bara skjutit upp det bara.
Mexico resan vaar helt uuuuunderbar ! Finnns inte ord att beskriva.
Men jag ska försöka göra en liten sammafattning för er om vill veta . får se hur mkt jag orkar skriva med.

Min resa började på Torsdagkvällen eftersom jag hade nattflyg igen (som typ alltid när jag flyger).
Jag flög till Atlanta (tydligen värsta omvägen) å landade sedan 2 timmar innan de andra tjejerna i cancun !
Satt och väntade på dem, men efter allt så hittade vi aldrig varandra så jag tog min egna färd mot hotellet och mötte upp dem där istället !

DAG 1:
Så vi kom fram till hotellet runt 3 tiden eller något, Då gick vi upp med alla saker på rummet, checka läget lite å gick och åt snacks , alla var superhungriga ! Sedan skulle vi möta upp ngn snubbe i sportbaren som aldrig kom , eller jo men sent för att prata om lite utflykter. Sedan var jag och sofie jättetrötta för vi hade börjat vår resa tidiare, så vi gick och vilade lite och Anna och gabriella invigde hotellbaren med all-inclusive !
Sedan blev det mat på den italienska restaurangen och sedan blev det dusch och fix för att avsluta med party och drinkar nere i hotellbaren. Inget jättedra, ganska tråkigt folk, spansk musik och en emelie med huvudvärk. Lugn kväll för mej.

DAG 2:
Dag 2 såg vädret tyvärr ut likadant som dag ett, vilket vill säga: regn regn reng, blåsigt, vindigt och näst intill storm! Så vi tänkte prommenera ner till downtown och checka shoppingen. Men vi ångrade oss ganska snabbt och tog bussen. Vandrade runt bland 2 jättefina shoppingcentrum. sedan fortsatte vi mera downtown ner till marknaden. Efter ett tag där blev vi trött på alla indragare och skullle ta bussen hem, hunriga som fan var vi också. Av någon anledning hoppar vi på fel buss, och bussresan som skulle tagit ca 20 minuter tog oss ca 2,5 timma. Vi hamnade inte bland alla fina shopppingmall och lyxiga all inclusive hotell, istället hamna vi på fattigsidan där husen var lite stora som en pappkartong och hade tyvärr ungefär samma standard. Vi var säkert framme hos busschaffören 5 gågner och fråga om han verkligen körde till vårat hotell,. men hans engelska va inte deet bästa och det mesta han sa va yes , yes, yes five minutes. so well. Hem kom vi iallafall tillslut . Då blev det middag och sedan dusch igen för att göra sej iordning för fest. Vi sitter i hotellbaren och deppar över att vädret suger, att det inte är något drag på hotellet och allt i allmänhet. När anna fastnar med blicken och säger: Kolla tjejer, killlar ! hahah . och jaaa... in på hotellet kom den enda människan efter den adnra, alla i vår ålder. och 13 stycken var dem ! efter ett tag kommer dem ner till baren och jag hamnar då närmast högen med det nya folket. jag bli då tillsagt av de andra tjejerna att smyglyssna på dem och lyssna vartifrån de är ifrån.. Och jag utbrister: Dem är ifrån tyskland ! Eller nej , vänta en pratar svenska !... tror jag! Det visade sej att dem var ifrån NORGE, men bodde för tillfället i USA. Så då blev det betydligt mer drag på hotellet, och den kvällen avslutades nog med en lite utgång ! som slutade med efterfeset i ett utav rummen !

DAG 3:

Äntligen började det att klarna upp lite, Nu var vädret soligt/molnigt, men det blåste fortfarande stooorm! så jag som är lite klenare än alla andra frös ju ihjäl på stranden och låg under en handduk med hoodtröja på mej. Vilket ledde till att jag inte alls blev brun som ni förstår ! . men de andra pressa på rätt bra och va lite småröda i slutet av dagen. Denna kväll blev deet utgång igen. En större sådan än dagen innan. Och den kvällen bar det iväg till Sweet. Bra kväll, fulla människor och jag har nog aaaaldrig haft så många drinkar spillda/kastade på mej som den kvällen. Min vita skjorta var INTE vit i slutet av kvällen. Men rolig kväll! enda minuset att gabriellas väska blev stulen, med gabriellas pengar, annars pengar, gabbis nya kamera och annas körkort ! :( buhu

DAG 4:
Nu började vädret äntligen klarna upp sej och vinden började avta så detta var nog första dagen vi tillbringade hela dagen på stranden! Det blev strandprommenad, solande, badande, drickande och bara allmänt mys! Efter vår dagligt middag-duscning-göra oss iordning rutin blev det drickande i baren (of course) och sedan drog vi iväg till Coco Bongo -  så jääävla grymm klubb ! En klubb som är som nattklubb/disco men de har också en massa olika shower så som micheal jackson, madonna , james bond ect... jag blev självklart uppdragen på 2 olika shower. Först blev vi uppdragna att dansa på bardisken hela tiden, efter det kommer en tjej som jobbar där och börjar dra iväg med mej i armen. Då ska hon ha mej att spela "the hot chick" som anna så fint kalla det i en pjäs, sagt och gjort , fanns inte så mycket att säga emot - så där står jag när en clown dvärg försöker flirta upp mej och börjar klä av sej och allting haha trodde jag skulle dö.. Lite senare under kvällen blir jag och anna ivägdragna igen. Denna gången skulle vi vara bakgrundsdansare till showen Guns and roses... vi trodde det var det enda vi skulle göra. men NEJ; efter det blir vi utdragna i den lilla cirkeln längst ut längst upp på scenen. Där skulle vi tydligen stå och dansa. Vi försöker dra flera gånger svettiga, trötta och törstiga. Men blir hela tiden uttragna igen och får höra "bara liiite till" vi var säkert borta i 45 minuter. Stod på det mest centrum stället du kan stå på på hela klubben- PLUS de filma oss på stor tv screen. När vi kommer tillbaka till de andra får vi höra "vart fan har ni varit hela tiden?" haha trodde jag dog av skratt.

DAG 5:
Vädret blev bara bättre å bättre för varje dag ! Så nu blev det stranden för hela slanten ! så ja stranden - middag - duscha - party outfit på - sedan bestämdes deet att vi skulle ha toga party på hotellet ! Hahaha. en 35 pers vandrade runt i hotellets lakan ! Toppen , och personalen gillade faktiskt ideén. När hotellbaren sluta servera drinkar tog vi partyt vidare ner till stranden där allting forsatte. :)

DAG 6:
Sol - bad - melon - annans - nuggets - dircka - olja - dusch - fest på hotellet !

DAG 7:
Våran sista heldag ! Lite deppigt men vi körde all- in med allting istället ! Sol å  bad, varamste dagen tror jag nog. Sedan blev det förkrök i baren som allt, å sedan drrog vi vidare till Daddy-O...  En skit bra klubb om jag så får säga det, en scen, inte lika stor som på Coco bongo, och en stor snurrande sak som fungerade som dansgolv. Och vi hade bordd på sektionen högre upp. bra musik och bra stämmning och vi träffade på lite svenskar. fan va lätt man ser att folk är ifrån sverige ! haha . Dagen vi var där hade vem även bikinitävling. Och senare mot kvällen kom det ngn som jobbade där och övertalade mej att vara med. som tur var övertalade jag sofie också för vågade inte göra deet själv. Vi kommer in backstage där alla är, det första vi ser är massa tjejer i stringbikini och sillikonbröst ! jag vänder på klacken och han som hade följt oss dit lugnar oss med attt deet är tjejerna som jobbar där och att det bara är dem som har string. men jaaa. kändes ju inte allt förroligt att tävla emot dem. men sagt och gjort och ut på scen kom jag, jag trodde vi allihop skulle stå där bara och posa på scenen samtidigt. men nej, vi ska ut dit , EN OCH EN , OCH DANSA !!! han sa , det går fort det är bara 30 sekunder. men jooo det han glömde säga var att vi skulle göra det tre gånger också ! hahahah jag doooooooooog, eller iallafall dagen efter då jag vakna upp nykter ! haha . men aja , jag kom iaf på tredje plats och blev 125 dollar rikare så det var det väl värt ! hahahha .

DAG 8:
Sista dagen och allting var jättetråkigt !! hittar sofie i receptionen och försöker boka om deras flyg. Vi ville verkligen inte inte inte inte lämna ! Men det sägs väl att man ska lämna när allting är på topp? Och det gjorde vi verkligen! Vilken sjuuuuk jävla vecka vi hade ! Underbart folk man träffat  ! det var kärlek vid första ögonkastet bland allihop ! (förutom en!) . Vi hade bästa veckan vi ngnsin haft och det var värt allt krångel vi hade i början! Många tårar på flyget hem!

Saknar er redan sjuuuuuuuuuuuk mycket tjejer ! Vi ses snart igen <3 Anna gabbi sofie, tack för en sjuk resa!
Norge & Canada , Tack för ni gjorde den så mycket bättre !

(om ni vill kolla på bilderna klicka på dem så blir dem större)

cancun , mexico !

Om 12 timmar sitter jag på flyget till cancun !! och om 24 timmar har jag landat i mexico och sitter då och väntar på att Anna , gabbi och Sofie ska landa också som åker ifrån New york !!

men nu måste jag sätta igång och packa för jag har inte ens börjat och jag börjar jobba om 2 timmar !! GAH . bra planering som alltid :)

bild från vårat hotell :)

lördag

jag hade väl ingen toppendag igår, men en desto bättre dag idag.
vaknade som sagt upp vid 12.. drog oss i sängen ett bra tag.
kom ut ifrån ryans runt 2 tider, å möts av en slående värme !
det har idag varit en ca 30 grader ute ! belv super chockad !
huuuur gött som hellst ! så vi åkte till mill valley å åt frozen yogurt. muums :) (typ glass mamma)
sedan vandra vi runt där lite innan de va dags å dra sej för jag började jobba kl 4 helgen... (blir inte mkt av helgerna, men behöver exra cash nu..)

Kom hem, möttes av lillkillen om va superglad å se mej å sprang upp i min famn å ville efter det inte bli nersläppt.. han har varit extra mysig idag  å vill ha kramar å bli buren.. de gillar vi ! det har helller inte varit ngra problem med tjejen, hon har varit på toppenhumör å trevlig !
jag tog dem även till cheesecake för middag eftersom ryan jobbade å jag visste de skulle tycka de var kul.. plus att jag behövde lite riktigt mat :)

Vi sjung å spela musik i bilen å allt var topp, fick även vänta ganska länge på bord på restaurangen men inget gnäll alls.... när vi kom hem spela vi lite tvspel sedan la jag dem. och BÅDA barnen somna inom 15 minutr ! va i chock.. brukar ta 1,5 h för tjejen att somna ! Så nu sitter jag här, föräldrarna lär ju inte va hemma än på 2 timmar iaf, så blir väl sova soffan lite :)

gonatt

sjuk dag

Igår hade jag en sjuk dag, både ordagrant å mindre ordagrant..
Jag vaknade uppp 6.30 super trött,, låg å drog mej till fem i sju då jag började jobba klockan sju..
Hade tänkt att åka till gymmet efter att jag hade släppt av barnen i skolan men besätmmde mej rätt fort att jag istället skulle åka hem igen å sova ett par timmar så trött var jag..

gick å väckte barnen, gav den frukost å gjorde dem helt klara för skolan, när vi precis skulle lämna huset ftör att åka till skolan vaknade pappan, han började prata med nicole, för hon hade haft lite ont i halsen på kvällen innan. men hon hade inte haft en tanke på att stanna hemmma när hon var uppe med mej på morgonen. men iaf så pratade han i henne att hon borde stanna hemma ifrån skolan. så de blev varken gym eller forstatt sovning för mej. det blev jobb.. så var hemma med henne hela dagen, å barnen blir som galna när de bara är hemma i huset..

så jag jobbade för min familj 7-19 den dagen... sedan packa jag min väska å åkte upp till novato kl 19.15 , för jag började jobba för kusinfamiljen 19.30.. å sedan jobbade jag för den 6 timmar på kvällen.. så min fredag bestod av 18 timmars jobb, en skit trött emelie , åå 3 sjuka barn. för när jag kom upp till novato så var killen snuvig å hostig , å lilltjejen var också jättesvuig å host, PLUS att hon hade öroninflammation.. Hon verkade ganska okej när föräldrarna åkte för hon hade precis fått medicin då.. allt gick bra när jag la dem.. när de hade somna städa jag upp lite sedan la ja mej i soffan å stensomna också, var så trött. vaknar i panik av att jag hör lilltjejen stor gråta.. springer in.. å hon har då jääääättte ont  i öronen. klockn är då fem över halv 1 å mamman skulle ha vart hemma halv 1.... försöker trösta henne de bästa jag kan, ligger i sängen med henne.. försööker få henne att tillåta att jag ska ge henne hennes örondroppar. frågar om hon vill ha en varm handduk på örat . mm mm. försöker allt, men inget går å hon bara gråter av smärta ! efter 40 minter tillåter hon mej att ge henne hennes örondroppar , å efter 20 min tilll kommer äntligen mamman hem. det var tufft..

efter det åkte jag å hämta upp ryan  å sedan åkte vi hem till honom å mös, sedan idag tog jag en välförtjänt sovmorgon till kl 12.. de va skönt.

btw är min jävla volvo bil sönder igen ! så nu har jag ingen bil, toppen

marshalls

i söndags efter att jag hade jobbat blev jag så avis på alla andra tjejerna som var iväg på en jättestor outlet .
så jag drog iväg till marshalls. som är typ en affär med billigare märkes saker å lite annan skit .
jag tänkte bara gå där inne lite snabbt å sedan åka iväg till ett annat shoppiongställe.
men jag spenderade över 2 timmar där innne .
och kom ut med lite för mkt saker... Jag som sparar inför allt resande. men iaf..
men mej ut fick jag :

- Ett par michael kors sandaler.
- 2 par träningsskor (behövligt mina har hål i hälen !)
- Ett Michel kors bälte
- En bikini (tagga för cancun!)
- En Ralph lauren t-shirt
- och en lång klänning !

Och allt detta fick jag superbilligt... för typ 1400 kr... bara michel kors sandalerna hade ju kostat det i vanliga fall i sverige, å ett par träningsskor som de jag köpte hade ju gått på en 800 st minst. så kände att jag gjorde riktigt bra kap ! :)

dålig uppdatering

jag är helt värdelös på att blogga jag vet.
men de känns som de finnns då mkt annat bättre å roligare saker att göra.
är tex första natten på länge jag sover hemma nu, å ryans internet funkar typ aldirg.
förra veckan var jag superduktig. jag var iväg och tränat hhela FEM gånger på EN vecka ! Känn på den ni!
Jobbade även lördag kväll , jag å ethan hade världens mysigaste kväll ihop, det var bara jag å han !
Sedan jobbade jag även hela söndagen, fast åt kusinfamiljen.
det är skönt när jag får jobba lite extra nu , för behöver verkligen pengarna .
har massa massa resplaner ii vår. känns skit kul! Börjar med cancun om si sådär 1,5 vecka ! GAah :D

aja förlåt iaf för dålig uppdatering ska försöka skärpa mej!

förlänging.

japp. nu var det bestämmt.
eller det har väl varit bestämmt si sådär en vecka,
men nu skickade jag in ansökningen.
det blir förlägning..
kontraktet kommer stå på ett år.
men jag har ett avtal med familjen att jag kan åka hem när jag vill mellan 6 måander å 12 månader.
så det känns jätteskönt ! slipper jag grubbla ihjäl mej nu över hur länge jag vill stanna !
Å jag saknar er alla där hemma jättemkt så nu är det ERAN tur att komma å hälsa på mej annars blir jag galen ! :)