sjuk dag

Igår hade jag en sjuk dag, både ordagrant å mindre ordagrant..
Jag vaknade uppp 6.30 super trött,, låg å drog mej till fem i sju då jag började jobba klockan sju..
Hade tänkt att åka till gymmet efter att jag hade släppt av barnen i skolan men besätmmde mej rätt fort att jag istället skulle åka hem igen å sova ett par timmar så trött var jag..

gick å väckte barnen, gav den frukost å gjorde dem helt klara för skolan, när vi precis skulle lämna huset ftör att åka till skolan vaknade pappan, han började prata med nicole, för hon hade haft lite ont i halsen på kvällen innan. men hon hade inte haft en tanke på att stanna hemmma när hon var uppe med mej på morgonen. men iaf så pratade han i henne att hon borde stanna hemma ifrån skolan. så de blev varken gym eller forstatt sovning för mej. det blev jobb.. så var hemma med henne hela dagen, å barnen blir som galna när de bara är hemma i huset..

så jag jobbade för min familj 7-19 den dagen... sedan packa jag min väska å åkte upp till novato kl 19.15 , för jag började jobba för kusinfamiljen 19.30.. å sedan jobbade jag för den 6 timmar på kvällen.. så min fredag bestod av 18 timmars jobb, en skit trött emelie , åå 3 sjuka barn. för när jag kom upp till novato så var killen snuvig å hostig , å lilltjejen var också jättesvuig å host, PLUS att hon hade öroninflammation.. Hon verkade ganska okej när föräldrarna åkte för hon hade precis fått medicin då.. allt gick bra när jag la dem.. när de hade somna städa jag upp lite sedan la ja mej i soffan å stensomna också, var så trött. vaknar i panik av att jag hör lilltjejen stor gråta.. springer in.. å hon har då jääääättte ont  i öronen. klockn är då fem över halv 1 å mamman skulle ha vart hemma halv 1.... försöker trösta henne de bästa jag kan, ligger i sängen med henne.. försööker få henne att tillåta att jag ska ge henne hennes örondroppar. frågar om hon vill ha en varm handduk på örat . mm mm. försöker allt, men inget går å hon bara gråter av smärta ! efter 40 minter tillåter hon mej att ge henne hennes örondroppar , å efter 20 min tilll kommer äntligen mamman hem. det var tufft..

efter det åkte jag å hämta upp ryan  å sedan åkte vi hem till honom å mös, sedan idag tog jag en välförtjänt sovmorgon till kl 12.. de va skönt.

btw är min jävla volvo bil sönder igen ! så nu har jag ingen bil, toppen

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hej!

Ja Emelie det var verkligen en sjuk dag men det verka som du fixa det bra men det är inte lätt.

Sen blev det ju en mysig avslutning :)

Kram

2011-02-06 @ 15:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0