Helvetes fredag

Allting gick toppen på jobbet å det var en super mysig fredagsförmiddag. Sedan skulle jag dra efter lunch eftersom jag hade tagit ledigt för å kunna åka hem till swe å fira mamma som fyller år. Drar ifrån jobbet 50 min Innan bussen går å väljer mellan tbana eller spårvagn. Väljer tbana eftersom spårvagnen tar längre tid å brukar vara försenad.

När jäv kmr till tbanan står det att det var signalera å tbanan kunde va försenad. Men den var bara 5 min sen så detta går bra tänker jag å går på. Men nej! Vi sniiiiglar oss fram 2 stationer å stannar hela tiden pga rätt ljus! Efter ett tag ger jag upp å inser detta går inte. Börjar ringa efter taxi som kan plocka upp mej på nästa stopp men får bara till svar att det finns taxihållplats där. Springer iaf av tbanan, springer runt hela stationen till en Statoil mack för jag får tag på en bil, han vägrar kära mej för han har "Kafferast" han säger iaf att det tar 5-10 min till busstationen. Springer till nästa taxibil som kan köra mej. Men han säger att det är omöjligt å köra på 10 min. Å mkt riktigt han körde långsammare än en långtradare. Men gav de en chans å hoppade på att bussen är sen.. När vi svänger in på busstationen möter jag min buss som precis lämnat sin hållplats! Fan fan fan! Är allt jag kan tänka! Mamma födelsedag! Kalaset! Fan! Ledighet ! Åh . När går nästa buss? Är bussarna fullsatta? Det är fredag å alla åker hem då.. Förtvivlad ringer jag pappa å berättar vad som hänt. Men lite tröst tar jag mej samman å kollar upp bussarna. Som tur va gick de en en timma senare med ett annat bolag. Så hem kommer jag även om det blev senare å även om jag fick spendera min halva lediga dag på Oslos busstationen nedstämd med en pölse i handen, men men nu kan väl helgen bara bli bättre?

Hoppas på lika fint höst väder som vi hade förra helgen! Grattis på din dag mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0