Just because you have a dick, doesn't mean you should act like one .

De senaste 2 dygnen har jag funderat endel på hur vi tjejer behandlas av killar egentligen.
Båda våra egna och framförallt random killar på stan.
Alla dessa tankar har orsakat av händelser som hänt de sista dagarna.
Igår var jag å anna ute igen, hamna på luux , like always.
Av någon anledning, är vi väldigt mindre omtyckta av en högre uppsatt person där.
Pga att vi första gången vi va där gav honom nobben .
Det är märkligt att när killar får nobben av en tjej. måste dem istället göra allt för att trycka ner henne.
dem kastar så mkt skit, å kränker henne å får henne att känna sej så lite, bara för dem måste på något sätt ta över å få övertaget igen som de miste för ett tag.

Trots att jag inte snackar med några killar när jag är ute, inte dansar med några killar, inte tar emot några drinkar, inte kysser någon, inte går hem med någon, helt enkelt inte är i närheten av någon mer än min fina anna på hela kvällen , varje gång jag är ute. Får jag höra att jag är den mest desperata och slampiga tjejen på hela stället. what? vad har jag gjort för att få höra det? jo det ända jag gjort är att säga "nejtack, jag är tyvärr inte intresserad." That´s it.  ändå får man så mkt skit kastad på sej som tjej. För att man ser bra ut, gillar att gå ut, gillar att dansa , är utåtriktad mm betyder det inte att man är en slampa!

Förra helgen vi var ute var hamna i vi bråk med en som bar pistol, allt pga att jag inte var intresserad av att ha ngt med honom å göra. Jag var påväg ner i trappan när han kom å bara lyfte upp mej stanhårt. sedan hälsa han i hand å kramade nästan sönder handen på mej. När vi sedan stod utanför kollade han en massa på mej, en kille vi var med fråga vad han ville. å då blev de självklart bråk, som skulle sluta med bråk på gatan, då visa han oss pistolen. kan ju säga att de va tur vi hade våra vakter där. Hatar oslos fest gator :P

Var även nere på jernbanetorget en sväg idag å väntade på bussen till ikea. Hade helt vanliga kläder på mej, inga highheels, inget kortkort, ofixat hår å standard smink. men man kan tydligen inte ens gå runt så nere i dem områderna utan att folk ska stanna med bilar, ropa osmickrande saker efter en, börja stöna å ha sej. Jag vet inte vilken kille i världen skulle tycka det var smickrande om en tjej gjorde så när vi går förbi en kille. men jag anser det som otroligt osmickrande och bara otroligt pinsamt för killen som inte vet hur man beter sej på gatan!
Och folk som inte fattar att en undvikan blick betyder nej, och ett nej du kan inte få mitt nummer betyder nej inte facebook heller, vem förnedrar sej så mkt å fortsätter tjata?!


Jag blir bara mer å mer äcklad av killar. Sättet dem ser på tjejer å behandlar oss är bara sjukt. Suttit å snackar med 2 vänninor idag hur sjuka upplevelser vi har haft med killar egentligen.

Sedan är jag väldigt glad att jag ej bor nere på grönland längre, hela det området ihop med jernbanetorget är ju superläskigt ! Idag stod de 2 st å sålde knark till varann 1 meter ifrån mej! Varje gång jag gick av tunnelbanan på grönland va de liksom "okej lägg ner mobilen, ta av dej klockan, håll stenhårt i väskan å ta upp nyckeln å sätt den redo mellan fingrarna redo att sticka ngn i ögonnen" jag skojar inte, jag gjorde mej alltid redo på det sättet på kvällarna! läskiga områden det där.

Okej, jag säger inte att alla killar är svin, jag dömmer inte alla, men dem är många.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, vad bra skrivet vännen! <3 <3

2011-10-02 @ 13:26:54
Postat av: Kusin

Så sant, så sant! (tyvärr) Säger som Anna - bra skrivit! <3

2011-10-06 @ 09:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0