Helvetes dygn

Okej jag har haft ett helvetes dygn när jag rest hem ifrån USA.

Började med att jag å min värdmamma var sen till bussen, väldigt sena faktiskt, fick göra ngra fula omkörningar å gasa på som fan å springa å stoppa bussen som var snäll nog å stanna igen å vänta medan jag lasta ur väskorna å köpte biljett.

I samband med att bussen börja rulla börja även mina tårar rulla, grät hela vägen till flygplatsen, jävligt hårt att lämna alla å livet där. But lets move on. Väl på flygplatsen försöker jag checka in, får hjälp. Hon frågar mej efter norskt visum, nej de har jag inget? Hon säger att jag behöver det för att bli insläppt i landet igen. Panik. Blir skickad till en annan kö, står där helt förkrossad när en äcklig gubbe börjar prata med mej. Han undrar allt mellan himmel å jord, om jag är modell, varför jag inte är de, hur kallt det är i swe ect ect. jag står med ryggen emot honom för jag orkar ej prata med ngn, ändå fortsätter han bara mala på mej alla sina saker. Kommer tillslut fram till disken , å ska lyfta upp min väska (som vägde förmkt) upp på vågen. På mina Tiger byxor sitter jylfen i sidan istället för i mitten av byxorna. När jag lyft upp väskan å står å pratar med kvinnan i disken känner jag hur alla män i kön brevid mej stirrar på mej. ja då har dragkedjan åkt ner utan att jag märkt det å jag flashar sidan av rumpan å mina finfina trosor. greaaaaaaat, dem log såfint åt mej. jag log inte tillbaka.

Jag blev iaf incheckad, utan problem - utan visum! När jag ska ta mitt pick å pack kommer hon på - mitt flyg från SF till chicago är försenat. Så jag skulle missa mitt anslutningsflyg i chicago till London. Smart. Så då börjar hon leta nytt flyg till mej i en kvart typ. Får nya biljetter, ett flyg direkt till london ist, vilket betydde att jag var tvungen å byta terminal med alla mina väskor, så tog mina väskor å begav mej till tåget . åkte till rätt terminal, å skulle börja incheckningen på nytt. MEN nej då har flygbolaget ej boka om mej, så jag står helt obokad . fick iaf en standby på flyget till london. slår mej ner å väntar i 4 timmar. får vänta att alla andra ska gå på, å sist får jag äntligen en plats på flyget!

Väl på flyget inser jag aatt den lilla bag-lappen där det står vart väskorna ska flyga å koden för att söka upp dem är borta. Dem satt kvar på mnina första biljetter jag fick, som kvinnan tog tillbaka. Vilket betyder, kommer min väska bort får jag problem. ber till gud att väskan ska följa min väg. Sover mesta dels vägen till london. flygresan gick oväntat fort för att va på 10 timmar.

Framme i london softa jag lite innan de va dags för flygning igen. när jag är på planet å går å letar efter min sittplats hör ajg att de ropar upp mitt namn i högtalarna , går dit, dem ringde hon som hade ropat ut å fråga va de va hon ville, hon sa hon skulle komma bak å prata med mej, vilket hon ej gjorde utan ringde igen. Så fråga hon efter min bagage lapp, jag berättade att jag ej hade den å vrf. Hon bara okej men vi måste checka din väska så den är med. ok. hon ringde igen när jag stod där, allt var bra, väskan var med. toppen jag går å sätter mej. flyger, drömmer sjuka drömmar så måste gjort en massa roliga miner . Tror vi ej fick landa i tid heller så vi var 25 min sena, eller så var det i min dröm har lite svårt å skilja för drömmde att jag flög också.

Framme ska jag iaf gå å hämta väskan... Väskan med all min shopping i , väskan hela min månadslön ligger i massa mumsia nya saker ! VÄSKAN SOM ALDRIG KOM PÅ BANDET ! nej, dem hade inte alls fått med min väska på planert. Å jag hade ju inte min bagage lapp så vi kunde söka efter den heller. ojoj så ledsen jag vet. alla mina nya saker. jag tackade mej själv att jag iaf hade lagt alla nya skor å nya väskan i handbagaget! Gick å snacka med en snubbe där som lyckas söka reda på den ändå, å den är kvar i london. Kommer troligtvis till mej imorgon, enda positiva var ju att ajg slapp släpa på den själv hem :)

Aja , jag kom h em iaf , å jag har cpat runt med anna som inte orkat med mej för hon är sjukt trött å sliten idag. Jag är i amerikans tid så jag är inte alls trött förtillfället :)

Kommentarer
Postat av: marre

Haha vilken resa! skönt att höra du kom hem säkert! ;) pusss

2011-10-14 @ 09:47:44
Postat av: Anna

Jag orkar alltid med dig vännen ! Puss

2011-10-15 @ 22:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0