Au pair

Eftersom min loggo på min blogg fortfarande är "Au pair i San Francisco" (för att jag ej vet hur man byter) , Så får jag många läsare som är au pairer/eller blivande au pairer å de kommer endel frågor om det.

Tex senaste frågan jag fick va om hur jag bestämde mej för å åka som au pair å vilken sida jag var inne på.
Egentligen bestämde jag mej aldrig för om jag ville åka eller inte. Dagen jag satt på flygplanet över atlanten visste jag fortfarande inte om det var rätt å om det va det jag ville göra. Jag hade funderat länge över det, vägt fram å tillbaka, gjort plus å minus lister, kollat för å nackdelar. Men kom inte fram till så mkt. Jag hade letat värdfamilj av och till i ungefär 8-9 månader, vilket är ganska lång tid. Men så fann jag denna familjen, å så va de liksom , okej ska jag åka är det iallafall denna familjen jag ska åka till. Så jag åkte dit, med inställningen att trivs jag inte och detta inte är något för mej kan jag alltid bara åka hem igen. Jag förlorar egentligen ingetnign på det. Visst jag förlorande jobbet eftersom jag fick säga upp mej, å jag skulle förlora endel pengar. Men jag skulle ändå få se USA, å få sjukt mkt upplevelser och erfarenheter med mej. Å det är ibland värt mkt mer än pengar. 

Så jag åkte, hade de rätt tuufft i början pga personer hemma i Swe. Men med tiden gick det bättre och idag ångrar jag inte en sekund på att jag åkte. Jag rekomenderar alla som tvivlar att åka !! Du har ett år som du aldrig ngnsin kommer komma i närheten av att ha igen. Du lär dej så mkt , får uppleva så mkt, det är en tid du kmr minnas å berätta för dina barnbarn. Visst det är sjukt läskigt, man är jävligt utsatt, man är ensam, man vet ej om det är ngt som man kmr gilla för man har aldrig testat de innnan. Men prövar du ej så kommer du aldrig få veta det heller. Å att ångra att man aldrig gjorde ngt man länge velat , är värre än att ångra ngt man gjort. Pengar kommer och går, men en chans som denna har man inga många gånger. så ta den ! Du kommer troligtvis inte ångra dej !

Jag saknar mina värdbarn å värdfamilj, vänner, kultuten, omgivningen, allting dagligen! Dem kommer alltid bli en del av mitt liv!

Vart jag var innne å kolla innan jag åkte var mkt på Cultural cares hemsida. Jag gick igenom precis allt där flera gånger, var även inne på deras facebook sida och snackade med andra au pairer (tex Anna hhitta jag på cultural cares facebook sidan, idag är vi sambos och hon är min närmasta vän, du vinner mkt på att åka som au pair !) Jag läste även många au pair bloggar dagligen för å få en klarare bild av hur livet som au pair faktiskt är. Du får läsa om med och motgångar, å blir därmed inställd på att det även kommer va med å motgångar i ditt år !



Du har inget att förlora, åk bara. Vem kan motstå ett sånt här charmtroll liksom ? <3

Kommentarer
Postat av: emma

skicka bilder så fixar jag nytt ;)

2011-10-22 @ 22:47:50
URL: http://takbox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0