Shopping.. Eller veckohandling?

I lördags gick jag på stan lite efter jobbet för jag tänkte shoppa . Men fyfan tyckte bara det va jobbigt istället för kul. så begav mej hem rätt snabbt igen..

Idag däremot tog jag mej bort till Meny på CC vest idag.. en matbutik som faktikst är lika stor som matbutikerna i Sverige. Inte bara en lite Kiosk som alla andra matbutiker här borta i detta land.. Å jag gick runt där som ett litet barn i en leksaks affär.. Snackade med anna samtidigt i telefonen å berättade flera gånger allt dem hade haha. efter ungefär 1,5 timme i matbutiken var jag klar och kom därifrån med 2 kassar :) Dock en aning besviken för trodde dem hade Proviva här i norge.. som jag skulle ha i mina smoothies för å få magen i mer balans. men  nej, det var ju norge vi snacka om :)

Mamma å pappa skulle nog bli lagom chockade om de såg mitt matförråd nu iaf.. Köpte en massa kryddor, So far har jag kanel, curry, Chili och VITLÖK(?) Dock är typ bara kanelen å chilin öppnad men ändå. Jag som hatar kryddor å itne ens saltar min mat !

Idag testade jag även på en ny maträtt. Som jag kom på själv. Kycklingfärs, med kikärtor, morötter, champinjoner och krossade tomater i tomtatsås med smak av vitlök å basilika, å sedan chilikrydda på de. Blev faktiskt ganska gott :) Hade man aldrig trott om mej för ett år sedan ! :)

Nu tvingar jag med anna att gå till meny igen för jag har varit gryyyyyyyyyyyymt sugen på mörk choklad i flera dagar nu å nu måste jag ge med mej ! Seee you !

Kommentarer
Postat av: Mia

I norge så heter den activia. Yoghurt som er bra for magen;)

2011-11-15 @ 23:57:12
Postat av: Mia

I norge så heter den activia. Yoghurt som er bra for magen;)

2011-11-15 @ 23:58:21
Postat av: Emelie

Men det är proviva juicen jag saknar ! Typ en liten tjockare juice i alla möjliga tusen smaker som är bra för magen, försök hitta det i norge du ;) Men tack för tipset ändå!

2011-11-16 @ 02:00:20
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0