Samboliv med Anna

Det jag hade sett fram emot mest av allt med denna flytt var  att bli sambo med Anna! Trotts att jag å denna brud inte spenderat mkt tid alls innan vi bestämde oss för att flytta till Oslo ihop , så klaffar jag otroligt bra med henne. Egentligen hade vi nog inte ens spenderat 2 veckor ihop innan detta kom upp på tapetern. Dock var vi ju tillsammans hela min resmånad och vi blev väl då bara ännu mer övertygade om att detta skulle gå vägen utan problem! :)

Men om vi ska hålla oss till det jag ville få fram så var det att jag sett fram emot sambolivet eftersom jag är en person som hatar att vara ensam, vill gärna ha umgånge mest hela tiden! Men planen gick inte så fint som det var tänkt ! haha, Anna har fått jobb på ICA (som ligger preeeeeeecis under oss, så henne gångväg till jobbbet är ner 2 trappor i trapphuset! haha) . Så vårat dygn ser ut såhär:

06.00-06.30           Emelie går upp
06.40-07.20           Emelie åker till jobbet.
08.00-12.00           Anna går upp.
14.30                    Anna går till jobbet
15.30                    Emelie kommer hem ifrån jobbet
22.30                    Emelie går å lägger sej
22.45                    Anna kommer hem.

Med andra ord är enda tiden jag ser henne den tiden vi spenderar när vi sover i samma säng ! haha
Dock så hoppas jag på att hon vid 8 tiden då hon har rast kommer hem istället för att gå till personalrummet så då har vi iaf en 25 minuter på oss att tjata lite skit ! men ännu en anledning för mej att skaffa mej ett kvälls jobb :)

Aja, slutsats är att sambolivet med anna är ungefär samma sak som ensamlivet ! :) haha


från i lördags :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att du har börjat blogga i gen. Ja fördelen med att ni jobbar som ni gör och går om varandra är ju att ni inte ledsnar på varann i alla fall. Skönt att Anna fick jobb och vad nära eran nuvarande lägenhet. Håller tummarna för er och hoppas ni får det som ni vill ha det med jobb och spänning mm. Lägenheten var undebar puss o kram

2011-06-23 @ 07:38:29
Postat av: Anna

<3

2011-06-26 @ 15:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0