Första jobbdagen

I måndags började jag jobba, så satte mej på tunnelbanan å åkte iväg, åkte så jag hade gått om tid till att ta mej till jobbet. MEN... så bygger dem tydligen på tunnelbane spåret som går mellan där jag bor å mitt jobb/centrum. Så det var helt kaos med all trafik å alla männiksor som skulle av på samma ställe, så vi blev sena, jag missa anslutnings spårvagnen å allt vara bara kaos, så jag kom 15 minuter sent till jobbet första jobbdagen, mycket pinsamt ! men ingen fara för alla har typ kommit sent hela veckan har jag märkt så verkar inte va ngn som bryr sej direkt ! Dock åkte jag extra tidigt i tisdags för att vara säker på att va i tid, halv 7 åkte jag hemifrån, å då går allt som smör å jag får ist sitta ute å vänta i en halvtimma, trött som fan ! haah

Var väldigt intressant att kommit dit iaf. Har ju haft väldigt svårt att förstå mina arbetsuppgifter eftersom min chef stammar på norska och det kan vara rätt svårt attt förstå. Han har ju iaf presenterat tjänsten för mej som ansvarig och servitör på restaurangen. meeeeen, nu är det inte så glammigt som det låter, utan jag är mer som en mat-tant men till business människor istället. Och det är typ bara jag och 2-3 kockar som jobbar där ! Jätte ensamt med andra ord å inte alls så kul. Börjar ångra lite att jag tackat nej till 2 andra jobb. Men , det är otroligt soft och enkelt, gratis frukost å lunch/middag å kan jobba en massa extra uppe på den riktigt restaurangen (som är jättefin faktikst!) på kvällar å helger ! Så det ser jag verkligen fram emot. Då kommer jag med all säkerhet bli väldigt pepp att jobba extra också eftersom det kmr va ett roligare å mer socialt arbete!

Har även 2 andra intervjuer, förhoppningsvis imorgon och på fredag. Ett är på ett nyöppnat gym, å ett som festfixare ! hahah känner att jag kör på super seriösa jobb för tillfället ! :) så jag hoppas på lite kvälls å helg jobb framöver!

Man blir faktistk väldigt väldigt sugen på att börja plugga när alla välutbildade människor kommer in å äter hos mej på jobbet ! eller nej, jag är inte alls pepp för att plugga. Men jag vill vara färdigutbildad, med ett bra jobb, ett jobb där man får vara snygg också å slippa springa runt med toffs och äcklig kock skjorta i storlek XXL. Ska fan köpa en egen skjorta och hota med att sluta om jag ej får ha på mej den! :P nej får nog bli att jobba här lite å tjäna ikapp alla pengar man slösa i USA å sedan ta tag i livet å utbilda sej :) Men ångrar absolut ingenting jag istället för att börja plugga. Är nöjd med att jag gett mej ut på saker och vart oseriös och ung ett tag. För nu har jag hela livet på mej att vara seriös och ansvarsfull å gamal ! :)


typ såhär ser min skjorta ut som jag har för tillfället, heeeeelt onödigt eftersom jag ej lagar ngn mat i köket, stora som hus är dem och armarna bara hänger ner över mina händer så måste vika upp dem 2000 gånger i timmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0