Livets gång

Tänk så mycket som sker i livet utan att det är så du vill det ska ske egentligen.
Jag har haft en väldigt åldersnoja med att jag inte är där i livet som jag trodde jag skulle vara vid den här åldern.
Jag har alltid sagt sedan jag var yngre att jag skulle ha barn tidigt, jag skulle va den som flytttade hemifrån först i vårat kompisgäng, Jag skulle börja min utbildning efter gymnasiet och börja mitt vuxenliv.

Här sitter jag tre år senare efter gymnasiet å vet knappt vad jag slösat dem 3 åren på ! Men ack så jag inte ångrar någonting ! Jag är så otroligt nöjd med alla val jag tagit ! Å jag tror att allting sker av en mening, Allting som hänt mej på vägen pga valen jag tagit har skett av en anledning. Något annat har istället stått och knackat på dörren och gjort mej mer erfaren.

När jag åkte iväg som au pair visste jag inte ens den dagen jag satt på planet över atlanten om det var detta jag ville göra, men jag testade iaf, kunde ju inte vara svårare än att åka hem igen. Å jag är otroligt glad att jag åkte trotts min osäkerhet över vad jag ville. Testar man inte vet man inte, å då har man heller inget å vinna.
Allt mitt farande, upptäckande å oseriösa liv innan the real life kommer bara göra mej ännu mer redo när jag väl ska fastna i vuxenlivet. Jag kommer inte vara någon sur framgångsrik kontorstant som gnäller över att dem aldrig uppfyllde sina drömmer istället för drog igång karriären för fort. Jag kommer inte vara en dålig mamma som är ledsen över att hon valde bort sin ungdom för att bli mamma tidigare än vad hon kanske egentligen var redo för.
Jag kommer förhoppningsvis va jävligt nöjd över att jag gjorde rätt val å kan njuta av rätt sak vid rätt tidpunkt !

(Undra om jag sitter och skriva all denna trams för att skjuta upp på min springtur som jag tvingat mej själv att ta idag? Aja inga mer undanflykter för att slippa nu! på men skorna å ut i regnet ! )


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är så klok min Älskade dotter och vi vet att det kommer att gå bra för dig i livet. Tänk vad mycket erfarenhet och upplevelser du kommer att bära med dig. Jag är väldigt nöjd med att du bor närmare oss nu och som du skriver allt som sker och valen du gör leder dig rätt i livet barn och utbildning hinner du med du är fortfarande väldigt ung. Jag var 25 år när du kom till världen och du vet historiken hur det var och hur det blev så allt löser sig till slut och det blev riktigt bra är så stolt över er mina kära barn för de personligheter ni har blivit ni är inte lika i utsendet eller i sättet men var av en av er är helt unika och jag Älskar er över allt annat <3

2011-07-04 @ 09:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0