Always you learn something

Lördag...
Jag å Anna hade stora(små) planer, Väderprognosen visade att de skulle vara sol.
Vi båda skulle vara lediga mestadels av dagen, Så vi tänkte sola å hängen med picknick i någon park eller vid någon sjö.

Jag vaknar, ser att det är mulet, går ut på balkongen å känner även att det är fan ingen värme alls som de andra dagarna ! Aja, skit samma vi ändrar planerar till att gå på stan istället.
Vi sätter igång med våran brakfrukost, gröt och kaffe !
Anna hoppar in i duschen, å då , då ringer självklart den där jävla mobilen!
Jobbet kallar på Anna, Igen , å igen å igen !
Hon får jobba hur mkt som helst ! Vilket är jättebra för henne, glad för hennes skull!
Men jag får fan inte jobba ngt alls, de bara drar in på mina timmar hela tiden!

Å att vara i en stad/ett land, där du typ känner en person, men personen jobbar hela tiden så allt ni gör är å sover tsm. Ha ett jobb du ej trivs så bra med, ett jobb där du ej träffar ngn så du kan ej skaffa dej ngt umgänge, ha ångest å press om jobb å lägenhet. Å samtidigt sakna allt å alla där hemma. Är kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mej när jag betsämde mej för att flytta till Norge.

Jag kanske inte ger det en ärlig chans jag vet inte, Men vad ska jag göra..? Gå ut på stan ensam å ragga kompisar? hur raggar man kompisar liksom ? Kan ju inte gå fram till okända tjejer å säga "Hej, vill du ta en kaffe imorgon, jag är inte lebb alltså jag vill bara hänga" . Hade ngn gjort det till mej hade jag ju bara kollat på henne som ett skämt. Å att gå ut å ragga killkompisr funkar inte, det går liksom inte ihop, precis som 1+1 inte är lika med 1.

Jag vet inte vad jag var ute efter när jag bestämde mej för att flytta till Norge, Det var nog mer att jag ville rymma ifrån den sorgliga faktan att jag hade fyttat ifrån USA och mitt liv där. Eller så har min plan om vad jag var ute efter ändrats sen den dagen jag bestämde mej för att flytta till Norge till nu . Kanske planen inte är den samma längre? Jag tror jag skulle kunna trivas i norge kanske, Om jag gav det en ärlig chans. Men jag vet inte om jag VILL ge det en ärlig chans.


Aja , nu ska jag sluta deppa, ta en dusch å sedan åka å provjobba på ett nytt jobb. Håller tummerna för att detta jobb kommer bidra med iallafall lite glädje ! Sedan fick jag precis veta att jag ska jobba inatt med, Ingen som har frågat om jag kan, Dem tar mej bara för givet. Hatar Norge, å dess oförmåga att planera och deras självklarthet till att man bara finns där. Så ännu en lördagsnatt på jobbet med paniken ångande i hela kroppen ! see ya ! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0