borttappat språk,

Jag har insett att jag har tappat engelskan otroligt mkt medans jag var hemma i sverige..
När jag ringde ryan på flygplatsen efter att ha landat i SF så kände jag hur jag staka mej fram,, jag fick liksom tänka efter innan jag pratade och glömde av vissa ord.. så efter ett tag säger han i telefonen : " baby har du tappat engelskan helt när du varit borta ?" haha jaa nästan :P
lite synd för jjag troodde ju att detta år skulle hjälpa mej med engelskan,, vilket det iofs har gjort men tråkigt om det ska försvinna så fort efter att man har kommit hem igen .
Sedan när vi låg å kollade på fillm på kvällen dagen efter att jag hade kommit tillbaka , så hade jag (som alltid somnat i soffan i mitten av filmen) så skulle han bära in mej till sängen senare när filmen va slut,-. Då hade  jag tydligen vaknat upp å börjat prata massa svenska när han bar mej, men han sket i det, sen när han lagt mej i sängen så gick han på toa å när han kom tillbaka satt jag mitt på sängen å prata svenska igen.. denna gången fick jag till svar "men emelie snälla prata engelska om jag ska förstå ngt" hahah.. så borta var jag, var nog halvt sovande också. och igår kollade vi på män som hatar kvinnor fast nummer tre, minns ej va den heter på svenska.. å då pratar de ju svenska i filmen så då började jag också prata svenska me ryan.. inte lätt detta. men han lär ju sej lite när jag gör så:) hahah

Idag har jag haft en sånn slappar dag. vakna upp tidigt för jag va så hungirg men låg kvar i sängne till typ 10, gick uppp.. väckte ryan vid 11.. så käka vi, jag duscha sedan kolla vi klart på filmen vi börja se igår för som alltid somna ja så vi kunde ej se klart den, efter vi sett klart på filmen som va otroligt störande för den laggade hela tiden va kl tyo halv 3 å vi skulle egntligen åka till shoppingmallet , men jag va för trött så vi somnade om, sov till halv 5 då vi var tvugna å gå upp för ryan skulle jobba.. efter det har jag varit med min värdfamilj som kom hem igår, de har vänner över på middag så har varit med dem :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Haha du är väl för go. Det är bra att lära Ryan lite Svenska tills vi kommer och hälsar på...<3

2011-01-09 @ 17:21:55
Postat av: Karin

Hej!

Hittade in till din blogg av en händelse:) Och nu måste jag ju fråga: Jag och två pluggkompisar ska vara i SF hela februari, vad är do´s and dont´s?

2011-01-18 @ 21:48:21
Postat av: Karin

Hej!

Hittade hit av en händelse:) Jag och två pluggkompisar ska vara i SF hela februari, så jag måste bara fråga: vad är dina do´s and dont´s?

2011-01-18 @ 21:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0