Dålig tisdag !

Igår var en dag som inte gick min väg överhuvudtaget. Först å främst så började morgon fett dåligt. Sedan efter att panikpackat mina väskor å ändå inte fått med mej allting blev jag hämtad av elin å hennes pappa eftersom dem skulle köra oss till Uddevalla därifrån bussen till Oslo skulle gå..  

Eftersom jag var sen som fan med å  boka biljett tillbaka eftersom jag hade svårrt å bestämma mej om jag skulle åka tillbaka igår lr idag så  var elins buss fullbokad när jag skulle boka. Så elin åkte iväg med gobybus 14.45 å jag skulle åka med swebus 15.00.. Det stod inte på min biljett ifrån vilket hållplats swe busssen skulle gå ifrån så jag satte mej i mitten så jag hade koll åt båda hållen, Swebussen är ju ändå vit målad med en stor fel Swebus logga på så skulle ju inte missa den. Satt ute ifrån 14.45 då elin  åkte, när kl var 15.30 hade fortf ingen swebus kommit, Då ringder jag till kontoret å frågar vad det är som sker, börjar bli orolig att jag b okat på fel dag eller ngt. får sitta å vänta jättelänge i telefonen. Tillslut får jag vet, jo bussen har visst vart där å plockat upp folk. MEN det hade inte vart ngn swebus utan en inhyrd buss. Så de hade hyrt in en okänd buss, det stod inte ens oslo i framrutan på den, de fanns ingen logga, å de kunde inte säga ifrån vilen hållplats de skulle gå ifrån. TRO FAN DE ITNE VA KONSTIGT ATT JAG MISSA BUSSEN??  iaf, nästa buss som skulle gå var fullbokad. så jag fick lov å gå på bussen som gick halv sju. jojo men jättekul å sitta på torp  å vänta i nästan 3 h med tre feta väskor så man ej kan röra sej någonstans. men tiden gick, å jag gick ut till bussen smo skulle gå 18.30 lastar på alla mina väskor, ställer mej i kön in, personen framför mej går på å då säger busschaffören till mej, tyvärr det är fullt du får ta nästa ! GAH.. ut med väskorna, å vänta på nästa som kom som tur va bara 5 min efteråt. men de va då fan inget smile på mina läppar när jag äntligen 5 h efter att jag skulle åkt egentligen steg på bussen.
Så det tog mej 10 h å komma från fkp till oslo. å de va ett helvete å släpa väskorna hem i gruset. självklart4 missa jag tbanan med 1 sek å fick sitta å vänta på nästa...

Väl hemma råkar jag trycka in fel pin-kod på min svenska iphone så den är helt låst nu, där har jag alla kontakter.. och på den norska iphonen står de ingen service å går ej skicka ngra sms lr ngt .. så nu sitter jag här med min sleta sony ericsson ändå.  Efter det gick min nya svarta favvo byxor sönder i gylfen så nu är dem åt hevelte också. Så det var ingen toppen dag igår.

Som smöret på moset har jag nog världens PMS för är skiiit känslig. Vill bara gråta åt minsta lilla. När jag missa bussen ville ja bara lipa, herregud har ju vart me om värre, missa ju flygen hela tiden när jag va i usa typ... Läser jag blogg om  ngn som är au pair lr ngt börjar jag lipa också för då saknar jag mina värdbarn, kommer de en fin låt blir jag helt tårögd. Ah de e fan inte lätt å va tjej med alla dessa hormoner :P

Imorgon väntas jobb igen :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas Onsdagen och Torsdagen har varit bättre då :) Pappa har vallat dina skidor nu. <3

2011-12-29 @ 21:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0