Som ett guldkorn i sanden!

Från att vara ingen, till att bli min ljuslykta i vardagen! Ja det är min fina sambo jag pratar om!

Det hela började förra året, innan vi både skulle dra iväg ett år till USA. Jag hade ingen aning om vem denna person var, Men av någon anledning så fick jag henne på Facebook, Och vi konstaterade att hon skulle till au pair skolan samtidigt som mej! Hon skulle även till Ambassaden i Sthlm samma dag som jag skulle dit !

Jag kom till ambassaden tillsammans med Gabriella, när vi satt i väntrummet ser jag en liten tjej med brunt hår och en massa Au pair papper! Det måste vara Anna ! Vi gjorde det vi skulle på ambassaden å drog sedan tillbaka in till stan, där lämnade Anna mej å gabbi igen eftersom hon skulle jobba!

Nästa gång jag träffa denna brud blev en månad senare, på andra sidan Atlanten, mer bestämt i New york där Au pair skolan var! Såg henne aldrig på kvällen dag 1 eftersom vi kommit med olika flyg. Men dag 2 när vi skulle gå till frukosten hittade jag henne. Vi var 5 (?) svenskar på skolan. Vi höll ihop hela tiden på skolan iallafall och sket väl rätt hårt i dem andra. När femte dagen kom och det var dags att lämna skolan slog allting mej. Jag har lämnat sverige, jag har lämnat familj å vänner, å nu ska jag lämna den enda vännen jag har på denna sidan jorden! Jag grät aldrig på flygplatsen när jag lämna Sverige, Men jag grät när jag lämnade skolan och skulle flyga från New York till San Francisco ! Jag fick verkligen kalla fötter då och ville vända hem igen!

Väl i San francisco trivdes jag som fisken så att vända hem var aldrig en tanke ! Dock vände jag å flög tillbaka till New york en helg å hälsa på Anna ! Min finaste vän i det stora landet ! Min finaste vän som hade hamnat på östkusten och jag på västkusten! Dvs, det var ungefär samma sak som om att vi bodde i olika länder, kunde inte ringa varann utan dyra tillägg, 3 timmar tidsskillnad, 7 timmar flyg för att kunna ses! Men en helg blev det hos henne iallafall! Skit bra helg, Party i NYC, lyckas alltid bli så jäävla full när jag festar i NY ! betyder väl att GC gör ett bra jobb kanske ;) haha .

Senare planerades årets resa, Cancun !! Det var egnetligen Anna Gabbi och Sofie som planerat åka, å jag hakade på dem ! :) Bästa resan någonsin! Kommer nog aldrig kunna slå den ! haha. Vi hade en sjukt bra vecka och jag fick lära känna tjejerna lite bättre ! Hade ju trots allt bara träffat Anna de 4 dagarna på skolan plus helgen som jag var över hos henne!

Efter Cancun ändrades mina planer, skulle ju stannat i USA egentligen, Men Anna lovade mej att flytta till Oslo med mej om jag åkte hem samtidigt som henne! Eftersom jag ville till Oslo efter USA kunde jag ju ej missa denna chans ! ;) Haha . Så efter att ha spenderat 4 dagar på skolan 2 dagar i NY och en vecka i Cancun tillsammans, dvs 13 dagar ihop! Så bestämde vi oss för att vi skulle bli sambos när livet i USA var slut ! haha , ganska sjukt egentligen när man tänker efter ! Efter 13 dagar vet man inte mycket om varandra ! Men vi har alltid haft sjukt bra personkemi och det har vart typ oskriva regler, jag å anna mot resten .

And so far... Har allting gått otroligt bra ! Vi hade ju resmånaden ihop innan vi lämnade USA, så då hann vi ju lära känna varann bättre :) Nu är bara mitt nästa problem, Hon gick från att va en främmande människa jag aldrig brytt mej om, till att bli min närmsta kompis. Efter denna Oslo tid, tror jag hon kommer ta sitt pick och pack och fara upp till Sthlm igen, kanske till och med Edsele?. Och jag kommer fara tillbaka till mina Skaraborgstrakter ? Dvs, hon vill bli på alldeles för långt avstånd ifrån mej igen ! Så därför tänker jag smida planer å se till att vi stanna i Oslo föralltid kanske?

Okej jag är verkligen inte homosexuell eller något, Så bli inte rädd Anna, för vi ska nämligen fortsätta dela säng ett tag ! ;)  U are safe i promise u . Är bara otroligt tacksam över att jag träffat denna brud ! :)



love u babe ! <3




Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja ni är så fina ihop och Anna verkar vara en toppen tjej som vi fick träffa när vi körde upp dig till Oslo och sov över en helg. Var rädda om varandra bra vänner är något väldigt speciellt och väldigt undebart att ha i ens liv både i motgång och medgång <3

2011-08-10 @ 12:01:31
Postat av: Anna

Hahahaha, åh, vännen! Jag kunde inte sagt det bättre själv! Jag lovar att jag inte kommer att flytta tillbaka till Edsele iaf... ser fram emot att höra om din plan! ;-) jag antar att du har hittat min dröm man och två helt perfekta hus som ligger bredvid varandra (at least I wish so!) LOVE YOU! <3

2011-08-13 @ 00:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0