happy thanksgiving

Okej idag var det alltså thanksgiving här i USA..
Jag hade ganska stora förväntningar eftersom min värdmamma sagt att det är hennes favvorit högtid och Ryan har tjatat om maten i säkert flera månader nu.

Meeen... jag är bara besviken... maten..? jag hade sett framför mej ett helt bord med massa olika matsaker så man kan plocka hela tallriken full... Men hos oss hade vi iallafall bara kalkon, sötpotatis-gegga med marshmellos på (som man fick kväljningar av efter en tugga för det är bara så förmkt!) sedan ngra gröna bollar, tror det kallas brysselkål eller ngt och sedan brödstuvning med lök. så jaa, jag ahde inte ätit på hela dagen kl 5 när vi börja äta för alla sa att man åt så mkt så man spraack. så jagg var sviin hungrig när maten kom ut. och allt jag gillade va kalkonen. så besvikelse där...

Sedan trodde jag hela dagen skulle va en mysig familjedag med roliga saker.. vi har inprincip lagat mat å väntat på maten fram till kl 5. sedan åt de andra pumpa paj smo va köpt ifrån en mataffär som är typ som lidl så jag smakade inte ens. sedan sa min värdmamma att ja va tvungen att åka hem för det är bara ett lyse som funkar på min bil. så de ville ej att jag skulle köra när de va för mörkt, så resten av thanksgiving spenderar jag nu hemma i mitt rum med min dator. så det  blir ett nej där med.

Tur jag ska fira julafton hemma i sverige så jag slipper bli besviken på det också.
Men aja nu har jag upplevt thanks giving och de va kul å träffa deras familj igen, dem är super söta ! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad tråkigt att det blev så med maten och Thanks givningen Men nu är du snart hemma i Sverige och firar julen här. Jag skall laga köttbullar som du vill ha dem och potatis gratängen (utan lök och ansjovis) Julskinka skall pappa ta hand om så blir den så bra prinskorvarna och revben samt omellet skall vi ha. Yvonne har väl oxså pratat om kalkon en kväll så det blir nog jätte bra ska du se. Massor av godis ska vi ha och Tomte tårta i år igen kanske?? Mm mm mums....<3

2010-11-27 @ 11:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0