homesick

Livet i USA är  verkligen inte lätt alla gånger.
Alla säger att de e så avundsjuka på mej och bla bla bla, visst det är inte alla som får uppleva de jag gör, men det är på både gott och ont . det är ingen dans på rosor hela tiden. varken jobbet lr vara ifrån alla å va i ett nytt land.
Jag skriver oftast om mina bra stunder, för det är dom som är roliga,plus att jag inte riktigt vet vilka det är som läser min blogg så man vill inte blotta för mkt ..  därav anledningen till att jag vill prata mer privat med er, mina nära å kära. för jag behöver prata av mej, jag behöver disskutera och berätta hur jag känner, för jag kan ej berätta det här.

Usa har en helt annan syn på saker och ting.

Jag har hemlängtan.. det kommer allt oftare nu för tiden. jag var ju så förvånad över att jag inte hade ngn hemlängtan alls den första månaden. ack det fick jag ju för det. fast jag har inte hemlängtan på de sättet heller, eller de kanske jag har jag vbet inte?
men jag är så sjuuukt rastlös hela tiden. jag är stressad , för jag går å väntar på ngt. jag är rastlös när jag jobbar, jag är rastlös när jag är ledig.. men jag var iofs desamma hemma i sverige. jag hatar att bli så rastlös så lätt.. de gör allt jobbigt. men . ja.

har iaf varit på gymet 2 morgonar irad nu, imorgon blir de en tredje.
ska sova nu.

folket, inga kommentarer längre, ingen som skriver på fb, ingen som skickar sms.
Är jag redan bortglömd i Falköping?
Mamma? Pappa? Lillebror? Kussis m familj? Tjejerna? Tareq? Andra au pairer? Alla? Någon?
Jag saknar er iaf, PUSS


Kommentarer
Postat av: Jasmi

haha jag skulle kommentera mera men tänker att du har nog fått nog av mig xD cf, msn, fb.. haha ;)

2010-05-13 @ 08:48:10
URL: http://neitikaroliina.blogg.se/
Postat av: Mamma

kändes bra att prata med dig på skape, även om längtan till dig blir mer konkret när jag ser dig. Hoppas att samtalet hjälpte dig något. Jag fixar sakerna du bad mig om lite senare om du skulle komma på något mer. Du ska inte tro att folket glömmer dig så fort tålamod älsklings Emelie. Kämmpa på "ditt" nya gym låter som ett bra gym. Önskar dig oxså lycka till med det andra vi prata om<3 Ta det lungt allt ordnar sig <3<3<3

2010-05-13 @ 11:37:14
Postat av: Evelina

Hej tjejen! =)

Jag tittar in på bloggen några gånger i veckan men missar ganska ofta att kommentera.. de är lätt hänt.

Snart ska vi bygga om lilla Falköpingsbutiken, ska bli jätteroligt, sen åker jag till Grekland den 26maj, wiho! Hoppas du har de guuuld, ska hälsa dom andra tjejerna på jobbet.. och jag kan trösta dig med att hemma är de regn och trist, fast de kan ju inte bota din hemlängtan såklart, men kanske lite? ;) Kraaam

2010-05-13 @ 17:13:21
Postat av: jen

Hej Emelie!

Följer bloggen, jag vet hur det kan vara. Kulturen (Speciellt i djupa södern) är inte alltid den lättaste att förstå sig på!! Det går lite upp och ned men fokusera på allt roligt och nytt som du får vara med om!

Ta hand om dig därborta, puss & kram!

2010-05-13 @ 17:47:24
URL: http://jennypalmenas.blogg.se/
Postat av: Emelie

Mamma: jaa ddet var skönt att prata lite med dej ! :) Okej tack så mkt , vi hörs mer snatrt :) <3



ÅåÅh Evelina ! : Kul att höra ifrån dej lite !! jaså ska den byggas om? spännande? men bara innuti eller? inte byggas ut lr ngt? Hälsa alla så mkt ifrån mej !! Så de blir grekland??:D hur länge då? fan va kul ! Njut av det ! :) Kram !

2010-05-13 @ 20:29:32
URL: http://emeliemalmberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag läser din blogg varje dag! :) Förlåt för att jag inte kommenterar så ofta, jag skall försöka bli bättre på det. Vad jobbigt att du har hemlängtan. Jag hoppas att det blir bättre! Hur mår du annars? hur går allting med familjen? PUSS OCH KRAM

2010-05-14 @ 02:30:03
URL: http://alaxvik.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag kollar din blogg varje dag men är dålig på kommentera :S jag vill prata på skype med dig gumman, saknar dig! <333

2010-05-14 @ 11:44:52
Postat av: yvonne

Ja nu var det ett tag sen jag skrev till dig men kände att jag kanske skrev lite ofta :) men det var nog dumt tänkt.

Vi har varit i stugan sen i onsdags Olivia har oxå varit här lite snuvi o hostig, men nu kör Peter henne till Skövde för hon skall till Katrineholm o spela sm i vollyeboll så vi får hoppas det går bra :)

Det är klart att du får hemlängtan ibland annars vore det ju konstigt, sen är det mycket nytt för dig med familj och deras vanor. Men tiden går så fort det gör det säkert för dig oxå. Vi måste försöka få ordning på våran skype när vi kommer hem.

Emelie det är ingen som glömt dig <3 och din blogg är nog välbesökt :) Du får försöka att bita ihop när det känns jobbigt men sen är ju det inte lätt alla gånger. Men vi tänker mycke på dig!

Puss o kram

Yvonne Peter Olivia

2010-05-14 @ 18:20:07
Postat av: Tareq

Emelie jag läser din blogg nåra gånger i veckan. Men ibland glömmer jag av den. Men du måste kämpa på sötis det går upp och ner var i världen man än är.. Gymma å lite shoping då å då kommer göra susen :) å snart får du semester med mig å vi har så mkt att prata om :) ska bli underbart å få träffa dig nu efter 2 hela månader . Puss

2010-05-15 @ 02:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0