bil bil bil bil

ååh denna bil gör mej galen..

ikväll har vi vart några tjejer hos Sara i san rafael.. vi kollade på bachelorette som startade idag...
typ 10 min innan de börjar kommer jag å jenny på att vi vill åka till safeway och köpa ngt gott. sagt å gjort å iväg...
de gick bra dit. men när ja sedan skulle köra hem började bilen att vara jättekonsitgt. började skutta och ha sej och jag kunde inte ens stå still med den för den bara skuttade... men inte slut på benisn så de va inte de.. tillslut efter ett tag börja den funka normalt igen å vi kom tillbaka till sara..
vi softa där kolla tv å hade mysigt... när jag sedan skulle hem igen funkade bilen som vanligt, ett kvarter ungefär ! sedan börjar den skutta lite å så var jag i ett stoppljus och stod still ,när jag sedan skulle börja köra igen funak de inte . bilen hade dött ! försöker starta den.. det går itne . får paniik. ringer jenny som åkte samtidigt som mej. som tur va va hon precis bakom mej.. hon säger att ja ska åka till bensinstationen som va på andra sidan korsningen (tack för de) men de e ju lätt gjort med en bil som ej startar . på med varningsblikersen iaf.. fepplar me bilen som fan försöker få igång den. bilar runt om mej tkr jag är knäpp. får igång bilen för ett kort tag, MEEEN då är de rött för mej så ja kan ej köra. den dör igen.. fepplar lite mer. får igång den igen. de e grönt. kör fort som fan till bensinstationen och där dör vi igen.. pratar lite me jenny om va vi ska göra.. öppnar motorhuven och kikar lite (varför nu två 20 åringa tjejer som ej kan ngt om bilar en försöker låssas kunna och öppnar å kollar vet jag inte ens men) haha. jag får iaf ringa min värdmamma jättepinsamt trodde hon sov. hon får gå och hämta min värdpappa. som sedan får köra dit. ringa bergningsbilen .. jag jenny å min värdpappa stod å vänta på bergningen .. prata lite.. sedan körde vi hem. han bara jag hoppas detta inte blir dyrt att laga. asså jag tror ju inte det kan va ngt jag gjrot fel. men kännerm ej ändå dum.
och ledsen , nu kommer jag inte till gymmet imrohon bitti, jag kan ej göra mitt jobb ordentlig imorn, hur ska ja kunna hämta barnen från skolan ?? å de ska regna imorn, utan bil. jaaaaa jag gillar detta. eller inte :(

gonatt

Kommentarer
Postat av: Anna

MEN VA???



Vad konstigt det låter, undra vad det kan vara för fel? hoppas att de kan fixa det iaf!

2010-05-26 @ 00:51:06
URL: http://alaxvik.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ååååååååååå det är så jobbigt när bilar strular och vi har ju varit förskonade från det. Men minns när jag inte va det. De ska bara starta och fungera så man bara kan tuta o köra. Men det är ju bara en bil så tur att det inte hände nått med dig på dessa stora och mångfiliga vägar krammm <3....

2010-05-26 @ 08:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0