Framme i NY!

Åh äntligen framme, eller rättare sagt kom jag fram för ca ett dygn sedan.
det slutade med att jag åkte själv ifrån Frankfurt iallafall, hade fattat det helt fel.
Blev lite nervös över det men de gick bra, trotts försening på 2 h.
iallafall ända tills jag kom fram till NY flygplats å inte hittade den som skulle hämta upp mej!
Sprang runt över allt å alla ploiser sa åt mej att jag var tvungen å gå ut för att ja skulle bli hmtad där.
Gick ut men ingen där, börjar ringa till kontoret i boston, fick bara till svar att jag skulle ringa skolan,
vilket jag gjorde, å de e itne så lätt å förkalra vart man står på en flygplats där allt ser likadant ut utifrån haha.
men fick till order att gå in igen . så hitta tillslut en snubba som hämta mej,
trodde vi skulle va en hel grupp av aupairer men de var bara jag å han. haha
Tänkte ett tag när jag satt ensam i en främmande snubba "vad faaaaaaaaaaan håller ajg på med?!"
men va sjukt trött så somna ganska snart i bilen haha .

KOm fram till skolan, fick min rumnyckel å gick till rummet där min rumskompis redan låg å sov, pinsamt.
bädda lite snabbt för å sedan ha mötet alla andra au parier haft tidigare, skulle även få pizza å äta men hoppa de, ville bara sova. haha . Va sjuuuukt trött för hade bara sovit 2 h på över 40 h !

Avskedet på flygplatsen gick så jävla mkt över förväntan ! med tanke på hur mkt jag böla när ajg åkte iväg en vecka trodde jag detta skulle bli värre än en marddröm. Men atagligen har jag ej fattat att jag åkt än eftersom de gick så bra.! men nu börjar de kännas.

Dagarna är långa på skolan, utsidan är skitfin, insidan är sunkigt. klassrummen är otroligt varmaa å kvava så jag får huvudvärk.. Maten är ok, trodde den skulle va värre, tyvärr spöregnar de men de lovar bättre väder så de hoppas jag !

Fcik en låda med massa presenter av min värdfamilj idag, Så söta! va bland anna betald guide tur i NY, mat i NY, presentkort på Starbucks, en hoodtröja, godis keps, vattenflska å massa mer, blev så glad !

Nu efter alla lektioner har jag pratat lite med Älksklingen på skype , så skönt å höra din röst även om de hacka massa.. Saknar dej massa älskling!ALla ni andra med !

Nu dör snart min dator å jag ska låna ut den till stackars Anna nu som inte får igång den. Jag är så jävla glad att jag har henne här annars hade skolan vart mkt mkt värre!

Sry för tråkigt inlägg med bara massa info men batteriet tryter å jag är för lat för å hämta laddaren! haha

see u soon ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Tur att du finns - annars hade det varit mycket värre för mig! :)

2010-03-31 @ 05:26:40
URL: http://alaxvik.blogg.se/
Postat av: Charlotte

kul att få läsa lite om hur det var från din synvinkel, jag ska själv åka dit, snart hoppas jag :D

2010-04-09 @ 19:51:48
URL: http://chharlotteb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0