7 dagar !!

Förlåt för otrolig dålig uppdatering !
Det är ganska stressigt nu dagarna innan man ska åka ! Å stressigare blir det känns de som !
Igår tog jag mej ialalfall upp till Stockholm å emma !
Lyckades ta tbanan allldels själv fast jag knappt aldrig vart i sthlm så de gick ju fin fint även om ja va lite smårädd pga allt amn hör som händer i tunnelbanan, våldtäckter mm ,.
Men kom fram hel iaf :) Vi gick å handla å sedan blev de korv å bröd framför tv å sedan en tidig kväll eftersom jag skulle upp tidigt till ambassaden å de andra hade annat pyssel för sej tidigt !

Mötte upp Gabriella på Centralen (en au pair som åker en vecka efter mej )
Vi tog bussen 69 bort mot ambassaderna och ställde oss sedan i kön, tog inte så jättelänge iaf,
men när vi står i kön kommer jag  på att jag ej har med mej pappret som CC skickar till en med bkoningstiden å bokningsnummret mm.
Blev skit nervös om man va tvungen å ta m,ed de eller ej, de behövde man ej ! tur de !

Går igenom säkerhetskontrollen precis som på flygplatser å lämnar ifråån mej mobilen, går in i en annan byggnad där massa folk sitter å väntar så vi slår oss bara ner där, men hinner inte sitta länge förrän vi blir tillsagda att man ska gå till en tant först å lämna alla papper, gjort å sagt, otrevligt som fan va hon också å fick mej på lite dåligt humör. Hon talar om för mej att jag glömt YTTERLIGARE ett papper (trodde verkligen jag hade stenkoll å hade kollat igenom alla papper flera gånger så allt va me ! Men detta papper ja glömt satt ihophäftat med mitt papper som låg hemma med fel personnummer fick ju nytt papper å glömde ta bort de andra från de gamla) Well well, detta papper va tydligen ett kvitto på ngt som CC hade betalat in åt mej, Jag fick slå mej ner å vänta igen, ovetandes om jag kommer få mitt visum utan detta papper lr itne ! De va ggaaaaaaaaanska nervöst kan ja säga me tanke på att ja åker om en vecka skulle ja ju ej hinna upp till ambassaden igen innan det ! Men som tur va kunde de kolla upp detta åt mej å ja fick mitt visum! Tack !

Vi stanna kvar ett tag å prata med Anna en annan au pair som åker samtidigt som mej ! Super trevlig tjej ! När även hon va kvar åkte vi tre tillbaka in till stan, anna åkte å jobba å jag å Gabriella gick å strosa på stan å väntade på att Emma skulle komma in med alla mina saker, efter de gick vi å kääka mat som itne smaka de bästa, sedan gick vi på stan igen fast ingen orka så vii hama på ett café . å sedan gick ja till tåget.

Super trött va ja så totalsomna de två första timmarna på tåget, sedan va de bara segt å jobbigt å jak unde ej låta bli å hålla på med mobieln så blev åksjuk vilket sitter kvar fortfatande så jag ska ta å stänga av datan nu å vänta på att min kära pojkvän ska komma hem så vi kan äta å sedan lägga oss för jag mår sådär !

Imrogon väntar att åka in te gbg å få massage å färga ögonbryn å ögonfransar. Sedan ska ja köpa lite sista saker å efter de träffa pappa å säga hejdå till honom !

Ne hejdå för idag  ! :)

Kommentarer
Postat av: Catrin

Hej Emelie! Kul att träffa dig igår. Såg att du hade blogg, ska bli riktigt roligt att följa dig :) Hoppas att alla förberedelser går bra för dig, Kram Catrin

2010-03-23 @ 12:56:27
URL: http://catriniusa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej! Ja det var ritkigt tur att träffa dej också! synd att vi inte åker samtdiigt bara ! Men får följa dej via din blogg ist ;)Njut av sista tiden hemma nu! :)kram emelie

2010-03-23 @ 22:56:46
URL: http://emeliemalmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0