14 dagar

Åh vad trött jag är !
Gick upp tidigt för hade tänkt att träna, men när jag igår insåg hur mkt pappersarbete jag egentligen har kvar innan jag åker och att Jag måste skicka efter mitt internationella körkort snarast och behövde bild till det gick jag istället upp och fixade lite och gick sedan ner och tog kort till körkortet och visumet. Jag tänker avnända samma till båda och håller tummarna att det funkar. Vissa säger att det ej gör det men jag tror nog de går ! :)

Sedan blev det iallafall jobb, Min näst sista dag på mitt riktigt arbete och 2 dagar kvar nu på mitt vikariat i Alingsås.  Känns lite sorgligt faktiskt.

När jag kom hem såg jag att det fanns kött färdigstekt och har varit så jävla sugen på en riktigt ordentlig middag på länge nu me kött å potatis å sås å grejer.
Så perfekt tänkte jag, behöver bara koka potatis å göra sås inte konstigheter å enkelt å fort.
Men jag har en förmåga att alltid köra på högsta värmen (Det är ju så tråkigt att laga mat å de går ju mkt fortar då!) Så när jag sedan gick och kollade till mina poatisar var det mer potatismos blandat med potatisbitar potatisgegga och vatten! Tog en bild med mobilen och skickade till min pojkvän och skrev "detta ska vara TRE hela potatisar" . Fick tillabak " detta är kaos du måste lära dej om vi ska kunna bo ihop!" haha , jag tipsade honom om att ge mej en matlagnigskurs i Julklapp. Men tar nog tillbaka det för fyfan va tråkigt å laga mat på bestämd tid ! haha .

Nu är jag trött som få men sitter och väntar på att min kompis Hanna ska komma hit å färga mitt hår som jag försökt göra ett halv år. Vet egnetligen inte om ja vill färga det, Det är så krångligt när det ska gå ur för fast det är toning får jag sträck å ser förjävlig ut sen. jag vill att de bara ska sitta i sådär 1-3 veckor :P


Jag å hanna, här är nog sist jag hade färgat håret ..
tjo slänge! :)

Kommentarer
Postat av: Liselotte Gustavsson

Hej! Vilken fin blogg du har! riktigt roligt att kunna läsa hur det går för dig, ett riktigt äventyr..... Hoppas du kommer att trivas hos familjen. Glad påsk!!

kram Liselotte

2010-04-02 @ 09:10:09
URL: http://emeliemalmberg.blogg.se/
Postat av: hannu

glad påsk. vi läser din blogg. fortsätt du och skriva. häls. hannu och marie

2010-04-02 @ 13:38:13
Postat av: Emelie

Ni är ju försöta ! Man blir så glad av alla kommentarer ! Tack så mtk ,

2010-04-03 @ 08:14:10
URL: http://emeliemalmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0