awsome !

Idag är det måndag. men det känns mer som söndag. för det är en röd dag här i usa och jag har varit ledig !
Min helg har varit huuuuuuuuuuuuuur bra som hellst ! fan vad jag har älskat helgen! det är helger som denna som gör att jag vill stanna här föralltid !

I fredags var vi ute och åt och sedan på bio ..  sex and the city 2. jag tyckte inte den var bra, pga att jag inte sett ettan och aldrig sett serien så fatta typ inget.. var egentligen bjuden på att följa med på fest inne i stan av en mexicansk tjej som jag träffade i parken på dagen när jag va där med min lillkille.. men kändes sådär att gå ut med massa främliga mexikanare.. men det var en mysig kväll med sara helene och den nya au pairen emma ! :)

På lördag vakna jag runt 9 och skicka sms till sara å fråga om hon ville hänga med till stranden tidigare (helene åemma skulle jobba på morgonen) sega som vi är kom vi väl iväg ordentligt vid 11 eftrer att handlat å allt vi ska göra innan vi bär oss av till stranden .. hade de trevligt där, jobbade på brännan,.. fler tjejer anslöt.. träffa på folk vi träffat på stranden innan å prata lite meed dem .. sedan bar de av hemåt.. eller ja iaf för dem andra, jag och jenny (som också hade anslutit) drog till cheesecake och åt lite äcklig mat, sedan drog vi till norhtgate mall, ett shoppingställe, för när vi var på bio där kvällen innan hittade jag gryyyyymmmmast skoaäffren! fyyyfan. jag älskar verkligen varenda par där !!!  Och när dom säger till mej "vi har specialerbjudande idag köp två par och få halva priset på ett par" faaaaaan hade verkligen lovat mej själv att inte köpa mer skor, å ni kmr säkert bli arga. men det blev 2 par till, men GUUUUUUD vad jag älskar dem ! sååååååå snygga ! ska visa kort imorgon kanske ! och när jag fått lön igen lr när ja känner att jag kan med att använda mitt svenska kort (om pappa nu kan fixa de åt mej) så ska jag dit igen ! för alla skor där är gudomliga ! men men iaf, sedan åkte jag å jenny hem till mej, duscha å fixa oss iordning, drog å plcoka upp sara å helene  å drog in till stan, å där blev de ppppppppppppppaaaaaaaaarty all night long ! fyyy helvete vilket kväll! bästa kvällen på riktigt riktigt länga tror jag ! jag hade såå grymt kul! massa folk, dansa rööööven av oss verkligen, snygga nya skor, perfekt allting, träffa på lite folk vi kände, tjejerna som hände med dem va verkligen super snälla! här i usa tror man att tjejerna är bitcihga för de e snygga å hänger med killar, för de e så de brukar va i sverige me de va supersöta ! så vi dansa me dem lite, ja vi rockade hela stället iaf ! är man svensk så är man ! hahah .
sedan bar de hem efter lite eftersnack ute med lite random folk ... jenny sov hos mej,

jag vaknar upp kl 9. redo för stranden ! men neee, då är jenny som en död sill, jenny som tom va nykter dagen innan ! hahah. så vid halv 11 fick ja upp henne ur sängen. haha, men iväg till stranden kom vi, stekte på där som fan, träffa folket vi träffade dagen innan , tjejerna kom och snacka me oss, de bor egentligen i LA och san diego så de erbjöd oss sovplatser där om vi skulle ner dit å massa, ybersöta ! sedan steka lite till, sedan kom sara helene å emma, sedan lite bad å sedan belv de för allt.. då bar de iväg till affären å köpa korv å korvbröd å sedan bege sej till nästa strand.. där blev de grillning. hahah eller vi försökte iaf... 5 tjejer va tydligen inte tillräcklgit bra för att få fjutt på elden, så de blev kalla krovar. vilket va äääckligt ! hahah

ssedan måndag idag, de tänkte att de skulle bli stranden men blev ej så, ej tillräcklgit bra vädder, så jag å jenny drog in till city, hon visa mej lite turistsaker som lombard och sf brantaste backe (bilder kommer) ..  sedan blev de lite shopping även om jag ej hade pengar ;/ fan hahah. men underbara underkläder från victoria secret och, mer underkläder, en klänning å en tshirt på forever 21 .:) haha ..   nu är jag paaaaaaaaaaaaank! men 5 dagar kvar till lönm igen ,) de e de braiga med att vara au pair !

förlåt för ett långt inlägg. men jag har verkligen ingen tid alls att skriva på helgerna, det händer alldeeles för mkt !!

har även fått uppbackning av ngn som läser min blogg att jag ska tänka på stavningen mm .. jag vet att jag skriver jätteslarvigt. det är bara för jag är alltid så stressad när jag skriver och jag skriver så fort och aldrig kollar upp eller läser igenom det efteråt. så det blir en heldel fel ... men jag trodde inte det var så illa så man ej fick ngn sammanfattnign av de.. men jag ska försöka skärpa mej :)

godnatt ! imrogon väntar gymmet å jobb igen !

Kommentarer
Postat av: Olivia

emelie, emelie, emelie! du verkar verkligen leva livet, sjukt underbart kan jag tänka mig! :)

Här hemma börjar allt se ganska bra ut nu också, är färdig med allt i skolan nu så nu är det bara att vänta på lovet, känns skönt! Hoppas du har det bra, fast det verkar ju inte vara några porblem ;) puss och kram, saknar dig!

2010-06-01 @ 13:26:53
Postat av: malin

äääh, man ser ju klart och tydligt vad du skriver :P

2010-06-01 @ 18:15:33
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vad lycklig jag blir när du verkar ha det så bra i ditt liv i Usa. Det värmer verkligen. Här skiner solen och vi jobbar och relaxar samt ute på lite nöjen med mellan varven, så som livet ska va en lagom mix med lite av varje. krammmmm

2010-06-03 @ 14:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0