Sammanfattning av skolan

Tänkte göra en lite sammafattning av mina dagar på skolan så ni får veta hur det var, dels för er där hemma å ni blivande au pairer som snart själva ska åka till skolan ! :)

Dag ett var lite kaos , eftersom jag kom helt ensam, ingen mer au pair på den flygplatsen å snubben som skulle hämta mej va sen, men så är de verkligen inte för alla, de flesta kommer i en grupp å snubben BRUKAR stå där å hämta upp en, bara jag som hade extrem otur, så istället för å ha 25-30 kr i mobilräkning som jag brukar så kommer jag ha ca 350+abonnemanget å avbetalning på telefonen, så en 500 minst, Not so fun! men tog  väl igen de på väskorna eftersom jag hade sånn tur å slapp beatala både i sverige å från NY till SF ! :)

Annars såg dagarna ganska lika ut, gå upp mellan 6-7 beroende på när man skulle duscha å hur snygg man orka göra sej :P sedan bar det iväg till frkosten vid halv 8 med anna eva å andrea oftast, frukosten va rätt bra faktisskt tycker jag ! :)

Efter det började första klassen kl 8.15, då va de oftast typ jobba i en bok vi fick, disskutera kolla på film grupparbeten, presentationer mm, ganska basic allting. senda raså sen mer lektion till lunch kl 12 1 h rast, lektion igen till 3 å sen 30 min rast å sen lektion till 6 sen middag å sedan ngt roligare på kvällen som internationell sing-along eller en rolig polisman kom , så såg inprincip alla dagar ut. Jag hade skit dåliga förväntingar på hela skolan, maten å allting. därför tyckte jag skolan va helt okej, maten vaa över förväntningarna faktiskt ! De som jag blev besviken på å som va äckligare än va ja trodde va toaletterna, asså, dem va typ tasiga å skit äckliga . men men annars var skolan okej/bra!

         

           

För er som är nya vid själva bloggen, det går att klicka på bilderna så blir dem större,
Mer bilder kommer upp på Facebook inom snar framtid :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej emelie =) Det verkar som om du har det bra som tur e. Saknar dig redan. men jag önskar dig lycka till med familjen nu iaf. pusspuss

2010-04-03 @ 19:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0