NYC tripp !

Dagen började som vanligt med frukost och lektion till klockan tolv,
sedan fick vi gå till matsalen och hämta våra "luchboxar" som bestod av vit baugett utan smör med möglig ost och 200 lager slemmig kalkon eller ngt, en påse chips å ett äpple, men andra ord blev de inte specuellt mkt ätit . haha

Bussen in till NYC tiog ca 1,5 timma, jag satt med anna å på andra sidan våra andra underbara svenskar ! inne i city mötte vi upp våran guide å fosatte turen i bussen, tyvärr ingen som buss som har platser ute på taket, för de va verkligen va man ville ha en sån dag, det var sååå underbart väder !
Det var kul å se New york city å Manhattan, även om man inte riktigt fick din riktiga feelingen i bussen . Men vi åkte runt åp kolla på allt möjligt som ajg knappt vet vad det är, ngra kyrkor  å byggnader mm ,. jag är skit kasst på sånt. men de ja vet om som vi såg var iaf frihetsgudinnan som vi tog en båt ut till , äh, jag är kass på namn å vad allt är så gick ist in nu på min vän annas blogg å kopiara alla ställen vi var på , haha så här kommerdem :  Empire State Building, Ground Zero, Chrysler Building, Mary & Kate Olsens bostad, massvis med olika kyrkor, Broadway, Times Square osv.
 
men jag måste säga att coolast var väl Times Square när vi gick dit tillsammans sen senare på kvällen när vi hade våran fritid ! De va så grymt ! , Vi var även uppe i Top of the Rock, å hade världens utsikt över hela NYC nästan. Även om det var kort med fritid å vi inpricnip bara hann å gå till Times square å göra ett besök på Mc donlads va de grymt kul ! :)

Busssen gick hem vid halv 9 å alla va så trötta, men när vi va framme i skolan igen va de bara att börja paacka för dagen efter skulle vi åka till familjerna ! 

            

Ännu en gång, det går å trycka på bilderna så de blir större ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0