mm frihet

Idag har jag kört bilen på riktigt för första gången  !
Om man ej räknar med de 2 gånger jag kört tio mintuer ut å in ifrån vårt kvarte ! :P

PÅ morgonen skulle egentligen min LCC (kontaktperson) komma och ha möte med oss, men hon dök aldrig upp så jag å värdmamman åkte istället å satte på nya däck på min bil! Det var min första körning å jag körde bara efter mamman å det gick bra :)

Efter det åkte vi och hämtade upp lillkillen, åkte å åt på eett ställe som hade massa gott å välja på, dit blir de flera gånger !  Sedan till tjejens skola å lämna hennes läxa, tillbaka till bilfirman å hämta upp min bil, Jag fick köra lillkillen på vägen hem! Kändes bra att de hade förtroende för mej så fort för de e jätte petig å oroliga över barnen i bilen, men de gick fint ! råka köra lite förlångt å missade dit jag skulle, skulle ta honom till karatestället han skulle till men vände bara å körde rätt ! :)

Så dagen fortsatte bla bla orkar inte berätta inget roligt... sedan vid 7 tiden sluta jag å jag tog bilen å åkte iväg till Tiburon, grannstaden ... åkte på 5 filigmotorväg å hade ingen gps men Jasmi hade gjort en så fin vägbeskrning till mej så de gick fin fint !plcokade upp Jasmi å vi plockade sedan upp stina, en tjej som kom samtidigt smo mej !
det bar av till cheesecake igen där vi mötte upp 5-6 andra svenska tjejer ! mkt trevlig kväll!

eftersom jag hade bestämmt med tareq att jag skulle prata med honom vid 12 tiden min tid, så ville jag ej åka hem å riskera att bli trött, så åkte till en affär som har uppet till midnatt, de har allt möjligt, smink shampoo mat mm mm... skulle bara ha ett naglack, men kom på ngt vis ut ca 350 kr fattigare å med lite mer saker, jag fatta aldrig i affären att ja handalde så mkt, trodde killen i kassan skämta med mej när han bad om 42 dollar :P

hem iaf å prata lite med min värdmamma, å sedan in till datan som står i viloläge på pallen, vad händer när jag ska starta upp den, joo heeela skärmen blir svart å de går ej göra ngt, försöker starta om den, men ingegt händer, hela datorn dör å den går ej starta ! gick en starta på en halvtimma. hade paaanik, trodde allt va kört.
just då var jag jääääävlgit  tacksam över min iphone. så jag kunde prata med min älskling på min iphone via skype ist ! :) toppppen.  Nu funkar datan igen å jag är glad !

men nu är kl nästan halv 3 å jag borde sova för lääääänge sedan! tur ajg börjar halv 1 imorogn !

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har ju blivit ett riktigt proffs på att köra bil i usa nu. Bra jobbat det hade jag aldrig fixat hihi. Jag som ej vill köra på kusten när det är högsäsong ens hum...Pengar är det inget svårt att göra av med oavsett var man är i världen ...pusssss

2010-04-22 @ 08:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0