killar = gråt

idag var dagen , konsig.
jag skulle börjat halv ett som vanligt med att hämta upp lillkkillen,
men vid 10 över tolv kommer mamman till mig å säger att killen ska ha playdate å åka med en annan familj hem,
så jag behöver itne hämta honom, tjejen skulle tydligen hämtas tidigare också å tas till tandläkaren igen.
så min uppgift blev att åka å handla ist. mamman följde med mej eftersom jag ej hittade till matafären å visst einte vad alla konstiga saker vi skulle ha. så hon visa mej vägen å visa mej de kosntiga sakerna sedan åkte hon å jag handlade klart själv.

åkte hem plocka upp alla varor, åt frukost , tvättade, tog diskmaskinen, softa å vänta på att mamman skulle ringa för jag skulle egetnligen möta upp dem vid halv 3. hon ringde aldrig, jag softa lite till., skicka sms å fråga vart de höll  hus, vis halv 4 ringde hon å sa attt jag skulle komma till tjejen skola, åkte dit å softa lite medan barnen lekte, skulle sedan åka hem å barnen ville gå till kioseken, jag sa nej, för vi hade bråttom å de ska ej ha godis hela tiden, de sa att de ville ha tuggemmi jag sa nej igen för tjejens lärare skulle komma om 20 min å läsa läxor med henne , jag sa att jag hade tuggemmi i väskan som de kunde få i bilen, men de börjar gnälla å sa att jag var orättvis, att mamamn hade låtit dem gå dit, att de ville ringa mamman å fråga om de fick gå dit, jag var lite mer orättvis, jag var dålig de ville åka hem i mammans bil å inte i min å bla bla bla.. men nej  , jag fick väl va den elaka au pairen då, de åt iaf upp mina tuggemmin på vägen hem.

hemma fortsattte killen i samma sura linje emot mej, det var ord som "vem bryr sej ! gå ut härifrån! mm mm" när jag fråga honom hur hans bad var fick han totaltryck på mej , för han tyckte att jag alltid frågade saker som "hur mår du , hur var skolan, vad gjorde ni i skolan mm." vilken inte va uppskattat tydligen så de blev en hel del mindre snälla ord.

eftersom jag mår ganska dåligt i övrigt å de e för mkt för mej just nu fick killen alla spel mej ur banan å sista flippet på mej fick mej att tappa greppet, så jag gick därifrån å in på mitt rum å grät.
Otroligt att killarna inte behöver va 20 år för å få en å gråta, utan en 5åring har tiillräckligt med makt å påverkan för att få en att deppa ner totalt.

åt iaf middag med dem, kycklig pasta å champinjoner i sås. de va muuums. sedan åkte jag iväg med tjejerna å åt på thairestaurang men eftersom ja ätit å ej gilla amten åt ja bara efterrätt.
det roliga va när jag gick ut för å möta upp helen som skuille hämta mej säger killen "va snäll emot henne" jag började bara skratta, va så komsikt för de va bara 20-30 minuter efter han fått mej å gråta , så täntke bara " jaa de ska ju komma ifrån dej lilla vännen!" hahah ..


aja nu är jag riktigt trött iaf å ska sova, imorgon ska äntligen min LCC komma hit ( kontaktperson) å se hur jag har de, sedan blir de jobb, å sedan au pair möte.. :P :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låt ingen få dig att börja gråta. De är ju bara barn men hoppas du får mer skratt och glädje med allt i livet för det är du värd, min goa Ia <3

2010-04-28 @ 09:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0