hem ljuva hem, eller Ross ljuva Ross?

Jaa , då var vi äntligen hemma i Ross igen ! Att det alltid är lika skönt att komma hem oavsett hur bra semestern varit.

jag vet inte riktigt hur bra koll ni har på hur min semester har vart så kan göra en sammanfattning,
Vi lämnade torsdag middag å bilade i 7-8 timmar ner till LA, där tillbringade vi 2 nätter å en dag på Disneyland...
efter de fortsatte vi med bilen ner till La Jolla , utanför San Diego, där bodde vi på La Jollas beachclub i 5 nätter, inget lyxlyx hotell, men superfint läge direkt  på stranden så blev en hel del BBQ på kvällarna på stranden å hängandes vid poolen när vädret tillät. efter fem nätter där å´packa vi ner oss å drog iväg till Santa Barbara, såååå fint ställe! som en liten barbie stad! mhh mnysigt! där träffa vi lite släkt mm. men de va en kort visit å vi åkte förmiddagen efter iväg igen ner till Big Sur... där vi ej såg så mkt av, vi bodde mitt ute i ingenstans kändes de som i små stugor, lite charmigt ändå, åt kvällsmat på restaurang å sedan sova för att morhonen efter åka iväg igen, åt  frukost på världens mysigtst cafe, uppe på ett berg i solen med utsikt över havet ! å supergod frukost !
sedan börja den låååånga vägen hem, å vi har åkt längst kusten hela vägen hem så har tillbringar tre dagar i bilenm på sjuuuuuuuukt krokig väg i berggen så har mått jääävligt dåligt i bilen, åksjuk , yr huvudvärk å bara blää, samtidight ska jag serva barnen med allt å inget, de sitter å leker mm , Jaaa de e barn, men ja mådde dåligt :P alla va mer lr mindre åksjuka hela vägen, men de va de värt för de va såååå fint å åka längst kusten..
Jag har inte varit jätteflitig med min kamera för min värdpappa älskar att ta kort å gör de mest hela tiden så jag hade tänkt å hoppas han går me på de att jag ska sno hans kort ist, så ska jag visa er lite bilder ifrån min resa ! :) Resan har iaf varit toppenbra även om vädret ej vart de bästa! såå mysigt verkligen, ångrar bara otroligt mkt att jag ej åkte med ut i båten å såg alla hundratals delfiner som de såg! va ju så fascinerad av de när jag sågg kort när de var ute förra gången så vet ej va ja täntke med när ja sa att aj skulle stanna hemma? fan :(

Ikväll kom vi hem, jag packade upp all mat vi hade handlat, barnens alla kläder å alla skor, sedan va ja off för dagen å gick å packa upp mitt å tog en dusch. Efter det var de mat. min värdmamma sa att hon hade gjort en riktigt emelie middag, å jaa ! de va de ! de va kycklig ihop med majs (majsen va bladad me smör å lime!) de va såååååå gott ! å precis va ja behövde efter all äckligt restaurang mat ! (fyfan för å äta på restaurang när man är kräsen! antligen blir de ngt man ej gillar lr så blir de ngt extremt flötigt som chiips and fish) så jaa, de satt såå bra med bara kycklig å majs å itne massa pommes å pasta å grejer ! Min mage är inte med mej alls ! Så imorgon ska jag inviga mina svenska knäckebröd med makrill å se om magen gillar mej bätttre då, (om jag nu kan skippa min favvofrukost en dag, vaniljyoghurt, en sorts Crunchy typ å färska jordgubbar lr banana! muumma! )

efter middagen gick jag in på rummet å skulle checka av lite saker med Jasmi (en svensk au pair i området) för hon ska ta med mej på shopping imorhon ! de behövs väldigt mkt shopping! Lr kasnke tvättning, haha. ALLA mina kläder ligger nästan i tvätten! Eftersom jag på måndag varit i USA i 3 veckor å ej tvättat en enda gång ännu å tog med massa sommarkläder ja ej kunnat använda har ja ej mkt å bära just nu! Å fattar ni! tre veckor imorgon!? vart faaan tar tiden vägen? känns som max en vecka sedan jag lämna er å sverige ! Jag har trott alla överdriver när de säger att tiden går så fort här, å jag trodde absolut ej jag skulle känna så, trodde jag skulle ligga å gråta varje kväll efter min älskling å min familj de första veckorna, å visst jag har haft vissa tuffa stunder, men ja trodde de skulle va värre, men ja ska väl inte ropa hej ännu ;P hahah .  well tkr tiden gått otroligt fort iaf !

Hahah , jag har haft såååånt godis sug denna veckan när vi vart på semseter å hade inget svenskt godis me mej ! Så så fort jag hade packat uppp alla barnens saker sprang jag in till min älskade godipåse! Å sedan ikväll drog jag å Jasmi lite oplanerat iväg till Cheesecake factory igen, å jag åt en mindre god ceesecake ;P haha . trevlig kväll iaf ! de behövde ja eftersom jag hade räknat me å prata me massa på skype när jag kom hem men ingen var hemma lr inne :( kasnke imorgon folket ?

förlåt för ett långt å tråkigt inlägg utan bilder eller sammanhang . haha gonatt


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul att läsa om dig o dina äventyr, tänkte oxså prata och se dig på skype men vi hade lite strul me datan o pappas mobil kan man lungt säga berättar mera om det senare o hoppas vi kan få till att prata lite med dig när du vaknar. Vi är i alla fall på kusten nu och vädret är soligt men väldigt blåsigt. Perry skall lägga golvet o fixa o jag städar servar han så gott jag kan. vi var inne på Älskade Göstas i går o köpte räk o kräft mackor mums sen blev det vin o cider o godis...mumma. Det var inget långt o tråkigt inlägg, det var ett bra o intressant o roligt som vanligt, du är dig lik hihi. Zorro har i dag badat tassarna i havet. Nu ska vi fixa lite med vagnen mm. Ha de bäst puss o kram mam o pap...

2010-04-18 @ 10:18:16
Postat av: Mamma

Måste bara säga att det måste ha varit riktigt fint, när du tyckte det var värt att må illa o att alla andra gjorde det oxså, bra jobbat älsklings Emelie. Vi njuter av ledigt o undebara västkusten ...miss you <3

2010-04-18 @ 15:31:27
Postat av: Emelie

mamma vi mådde inte så illa, vi mådde bara dåligt å var yra å så .. :P

2010-04-18 @ 19:49:06
URL: http://emeliemalmberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter superhärligt!!! Hoppas att du hade det bra på semester. Inte så härligt dock med åksjuka, hoppas att du mår bättre nu.



PUSS Å KRAM!

2010-04-19 @ 03:01:46
URL: http://alaxvik.blogg.se/
Postat av: Tareq

nu har du haft semester för ett år nästan ju. =) hoppas du haft det super vi är avis på dig ska du veta. shoppa lugnt nu. ja vet hur du funkar :P puss bobo

2010-04-20 @ 19:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0