gårdagens kväll

KOmmer inte riktigt ihåg så mkt av gårdagen.
Men jag jobbade iallafall till nästan 22.30..
vilket innebär att jag skulle lägga barnen för första gången !

Innan de va läggdags lagade jag mat åt dem för första gången med,
korv, makaroner med ost å morötter, så svårt va de ;P
Undertiden hade jag även lillkillen i badet, de gick fin fint :)

De gick i säng när jag bad dem om de, men börja busa å liva upp varann som fan på rummet när de böt om till pyjamas. men fick dem i säng iaf... så skulle ja läsa för killen å tjejen läser själv, hon är en riktigt läslus :)
Tog hundra år innan han valde bok, sedan valde han ingen bok, utan en präm med massa papper ifrån en teater/föreställning i. Det ville han jag skulle läsa för honom! lätt.. nej?

Började iaf läsa.. å han låg å garva som en jag vet itne vad hela tiden, trodde han bara va övertriggad av allt bus innan å försökte lugna honom, men han skratta å skratta å lölja sej, jag fråga va de va han sa ignet?
sedan kom han syster. å då säger han " hahaLysssna på emelie, hon är så rolig när hon läser, jag förstår inte ett enda ord vad hon säger ! hahahaha" så börja dom: hahah läs då haah läs vi vill höra  å bla bla..
Å jag vet, de tyckte bara de va roligt. men jag tyckte inte de va roligt. De va väldigt nära tårarna kom. Jag är suuper löjlig så fort ngn skrattar åt mej för min engelska, å jag är förvånad över att jag ens öppnar munnen å säger ngt på engelska varje dag. Eftersom jag blev retad/mobbad över min engelska under alla mina skolgånger , så skolkade ja ganska ofta ifrån egenlskan å jag blir såå jävla ledsen, rädd, å skäms som fan över att parata engelsak å framförallt om folk skrattar lr påpekar att de e fel.

Men ja höll iaf minen , men de slutade med att tjejen läste för killen ist, å de kommer nog tyvärr ta ett tag tills nästa gång jag läser för honom..
MEEEEEEEN. jag förstår fortf inte att jag varje dag öppnar min mun å pratar engelska ! å om ngra månader är de inte längre någon som kommer skratta  :)

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hej..Det är jag Kristin.. (gammal klasskamrat) när åkte du iväg? Jag är också antagen väntar bara på en familj så jag kommer iväg? Skönt att känna någon som är iväg =)

2010-04-24 @ 11:39:10
Postat av: Emelie

hej! :) På måndag är det 4 veckor sedan jag åkte iväg, så det är inte så jättelänge :) Jaha vad kul ! hoppas du hittar en bra familj snart då :) Lycka till!

2010-04-24 @ 18:44:43
Postat av: Mamma

Goa Dottera mi... Du ska inte ta åt dig med engelskan du är jättemodig och duktig och du är ju där b.l.a för att lära dig engelska bättre, hur många vågar det??!! Jag är så stolt över dig. Kämpa på du har ju inte varit där i en månad ens. Barnen var säkert trötta oxså och de kan verkligen få skratt anfall de små liven. Fortsätt du o öppna munnen och bjud på att det kan bli fel ibland, snart är du engelska proffs ...Skönt att det verka ha funkat ok att lägga dem själv första gången i alla fall. Du är så duktig så. Passa på o se och upplev så mycket du kan nu, inte bara shoppa men du vet väl min storlek ??? hihi Krammmmmmmm

2010-04-24 @ 19:32:32
Postat av: Pappa

Du skall veta att jag ä jätte stolt när jag hör dig prata me´familjen.

Det kommer säkert gå jättebra.

Ett litet tipps är att du visat den lille junioren onda ögat, han kommer garanterat va snäll livet ut...... Kram

2010-04-24 @ 23:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0