fredag

fredag kära fredag...
kanske inte riktigt.

Fredagen började dåligt.... och fortsatte dåligt..
jag mådde dåligt, vart ledsen, var orklös, ville att de skulle ta slut, var en otroligt dålig au pair.
Sedan ryckte jag upp mej å bestämde mej för att de inte skulle få påverka mej mera.

Jag hade i de läget min lillkille å hans bästa kompis i huset, själv.
Hans bästa kompis är de mest komlicerade barn jag träffat. han svarar aldrig när man pratar me honom, när ngn pratar med honom. men han är söt. å de börjar gå bättre!
Jag bestämde mej då iallafall att ta med killarna ut eftersom det var otroligt fint väder idag!
Tog med dem till parken där vi spelade lite fotboll först, sedan ville de gå till lekplatsen vilket vi gjorde,.
de lekte runt å hade otroligt kul jag satt i solen å stekte på facebook via min iphone, otroligt gött att ja på ngt sätt hade internet på lekplatsen eftersom internet inte funkat i huset på heela dagen.

sedan  va vi tvugna att åka hem för familjen skulle iväg på 50 års kalas, jag valde att inte åka med.
Så jag skickade iväg dem , sedan tog ja mnin bil å åka iväg till ett ställe ja visste hade massa affärer. tänkte gå till Target å lite annat (target är typ som ett stort maxi fast med inte så mkt mat mer plylar å kläder å så) . Åkte iiväg utan karta lr ngt, bara i minnet av de jag hade när en kompis köre mej dit engång.. var lite orolig att ja kört fel för de kändes som jag körde i evigheter men de va så rätt så !
 
hann dock inte gå till target, va inne i en skoaffär å sedan en affär som heter Ross , som har typ allt , lite som Traget men de har mer märkes saker till rea pris...

Så jag köpte 2 par skooor ! klackisar ! :D för 75 (!!!!) kr st! ojojoj säger jag bara ;P .
sedan köpte jag 3 lite finare nattlinnen, en bh, ett par shorts till, har köpt tre st shorts sen ja kom till USA nu haha. å en baddräckt ! den va skit snygg ;P ¨å ett linne :) hmm jag tror de va allt... å över 700 spänn borta igen, men fick ju mkt för de :)

När jag skulle köraa hem igen va jag lite nervös. hade iiiiingen aning alls om hur jag skulle komma ut på highway igen å i vilken riktining . haha . men det gick riktigt riktigt bra ! hittade. men när jag skulle köra av highwayen blev de lite knasigt.  jag visste såååååå väl att de va den avfarten jag skulle ta ! å tänkte på de lång innan när jag såg skylten att de va nästa avfart ja skulle ta, men av ngn anlednning lyckades jag inte att köra av den avfarten iaf.. så jag fick fortsätta framåt, å jag tog inte nästa avfart heller för visste ej hur jag skulle köra där... så satt ja å fundera om ja skulle ta nästa avfart som ledde till cheesecake lr om ja skulle fortsätta fram till den avfarten 2 steg fram som va tiburon, eftersom jag aldrig kört hem ifrån cheesecake å inte riktigt visste hur aj skulle göra. blev iaf att ja missade cheesecake avfarten me å fick fortsätta till tiburon.. där stannna ja på en mack å ringde min värdmamma som skickat sms till mej å frågat hur de gick för mej. skulle ringa å säga aatt ja kört fel å fråga om bästa vägen hem.. men när hon hade skickat smset hade hon sedan lagt ifrån sej mobilen på toaletten å gått in å nattat barnen , så hon svarade inte så hon va ju ej till mtk hjälp. så begav mej ut på vägen igen men kände igen mej med en gång så körde hem utan problem...

tur att jag visste precis va som väntade mej när jag missade första avfarten att ja visste va som låg där framme å hur ja skulle ta mej hem. annars hade ja nog fått lite panik. framförallt när de va så mörkt å nästan natt å mnin värdmamma svara ej. av ngn anledning har ja blivigt så sjukt mörkrädd här å rädd för å köra bil i mörker. tror de  för ja sett på tv för mtk, tex cops å så. man vet hur mkt dumt de finns här i usa :P

nu ska ja siova snart iaf. lördag imorgon å jag ska jobba lite ... men verkar ej hända så mkt i helgen iaf så ..


gonatt


Kommentarer
Postat av: Linnea- vill fara som aupair i augusti

hur länge har du varit aupair? =)

2010-04-24 @ 09:40:38
Postat av: Hannu

Det är bra att du kämpar på.

Häls. Pappa

2010-04-24 @ 13:15:51
Postat av: Emelie

Hej Linnea! Jag har fvarit au pair i 3 veckor bara ! Så det är inte så lång tid ! men tiden går otroligt fort här nere ! Hoppas du kommer iväg i augusti :)

2010-04-24 @ 18:43:16
Postat av: Mamma

Du klarar allt och lite till hejja hejja världens bästa Emelie <3

2010-04-24 @ 19:35:05
Postat av: Pappa

Bra jobbat, kanon att du vågar dig ut på egen hand.

Hoppas allt ä bra // Kram

2010-04-24 @ 23:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0