både bra och dålig dag.

Dagen började riktigt bra, vaknade upp i mitt eget tempo, gjorde mej iordning, gick ut tilll de andra å fixade frukost till mej själv. gick ut å satte mej på våran bakgård i shorts å liinne å avnjöt min vanliga frukost - yoghurt, chruncy , färska jordgubbar å banan. mumma :)  efter frukosten började jag jobba och jag å barnen hängde lite i hängmattan, i deen stunden älskade jag livet här i USA. ligga i hängmattan å bara njuta av solen me två små söta trollungar som njöt av de lika mkt som jag, (Dock inte lika länge som jag) så efter en stund blev de å gå in å de lekte lite i mitt hår å gjorde fula frisyrer haha.. Sedan blev de ut å hoppa på stuttsmattan, haha jag tkr de e ganska okej kul å hoppa, men sen ska de hålla på å leka en massa leka på själva studsmattan, men jag är lite för gammal för de så jag blir alladeles yyyr av de. haha.  sedan in å ha snackstime å där slutade jag ungefär.
Jag åt lite svenska pannkkakor,

sedan sa värdmamman å mej å åka till mej att åka till banken å fixa bankkonto, hon skrev upp allt på en lapp till mej som jag skulle göra, tog mitt pass å visum å brumma iväg. de va då en timma kvar tills vi skulle åka iväg för tjejejns pianouppspelning som jag skulle föflja med på. mamman sa de skulle ta ca en halvtimma med banken. så ja åkte iväg.. men banken tog sjuuuuuuukt lång tid på sej, hon där va otroligt trevlig ås kulle fixa å dona å förklara å greja.. så när klockan va halv 3 ringer min värdmamma å frågar vart fan ja håller hus å att de måste åka. jag satt då fortf på banken å ja förkalra för damen flera gånger att jag hade bråttom men hon sa hela tiden "snart klart snart kalrt"! min värdmamma va iiinte glad alls i telefonen å jag tog otrolig illa vid mej ! jag fick inga bra svar  utan henne å hon va irriterad. den åkte iaf iväg utan mej å ja  bad om ursäkt tusen gånger å lova att ta min bil å försöka hitta dit av mej själv, till ngt jag aldrig ens åkt den vägen innan . 
När jag andtligen fick gå ifrån banken började jag gråta en massa sprang till bilen å va jätteupprörd. trodde värdmamman va jättearg på mej å att hela familjen va besviken... även om de va hon som sa att ja skulle åka till banken. jag åkte hem å slängde på mej ett par jeans eftersom man ej fick åka till föreställningen i shorts. försökte söka på iphonen efter vägbeskrvning efterosm ja ej riktigt förstod den värdmamman lämnaat hemma. skerv av beskrvninen å gav mej iväg. å belv tooooootalt vilse ! ringde värdmamman som var på bättre humör då å bad om ursäkt, hon hade ej vart så arg utan bara stressad å de hade vart så viktigt å betytt så mkt för lilltjejen att ja sulle med. mamman berätta också att vägen jag åkt va tooootalt fel! jag ahde fel vägbeskrvning som jag följt ! så jag fick börja hitta tillbaka å hitta till hightway, ut på highway, kör fel även ute på highwayen å kommer toooootalt lost igen. kör runt å hittar ej tillbaka till highway. får stanna på en mack för å fråga om vägen men killen som jobbar där kan bara spanska, vilket ja ej kan så de sket sej... så fråga ngra som stannat för å tanka, han åhans ffru kunde inte riktigt förklara men de erbjöd sej å visa mej vägen dit å att ja skulle köra bakom dem, så visst ! å tack för de för de hade tagit mej föööör lång tid å hitta annars ! hahah  såå vilse! sedan hitta jag rätt lätt som en plätt iaf! kom till föreställningnen 40 min försent.. å en sträcka som aksnke tar 15 mmin att köra tog mej 1 h å 15 min.. hade jag bara skitit å söka på iphonen å gett mej iväg i rätt riktigt me en gång hade jag hittat med en gång men men alltid lär man sej ngt.

efter de åkte jag till jasmi å vi åkte iväg å leta efter bikini till henne , åt mc donalds å gick på bio, the back up plan med J.Lo riktigt bra film ! :)

nu är jag hemma å ska snart sova , imrogon blir de kasnke stranden ! :)

Kommentarer
Postat av: Hannu

Ta inte åt dig när dom är på dåligt humör.

Gör ditt bästa och det kommer att räcka långt.

HÄLS. Pappa

2010-04-25 @ 19:50:17
Postat av: Yvonne

Ja du Emelie du klarar tydligen allt :) Det är verkligen bra gjort att köra där, jag blir nästan lite svettig när jag läser vad du skriver.

Det var ju gulliga människor du mötte på tappen som hjälpte dig. Å vad kläder o skor du hittar hur skall det gå när du skall hem tror du 3 resväskor dit och några fler hem kanske :) Ja men väskorna kan ha bytta innehåll eller?

Jag förstår att ni har fint väder nu, och det blev stranden idag nästan lite sotis på dig men det är du värd och bara slappa och ta det lungt.

Ha det bra på stranden o i hängmattan...

Ha det!

Kram

Yvonne

2010-04-25 @ 21:19:44
Postat av: Mamma

Vilken dag för dig puh.God-natt hörs i morgon krammmmm !!

2010-04-25 @ 22:04:07
Postat av: Anna

Jag köpte de jeansen på American Eagle Outfitters! :) Kolla där, de har bra jeans! Jag har för mig att de kostade 49 dollar, är väl typ 350 kr? billigt :D

2010-04-27 @ 03:48:08
URL: http://alaxvik.blogg.se/
Postat av: Jasmi

hahah... nu kom jag ihåg mcdonald's xD haha

2010-04-29 @ 06:23:01
URL: http://neitikaroliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0