2a dagen på skolan!

Jag fick lite dåligt samvete igår när jag kladda ihop mina dagar sedan sist jag skrev i ett kladdigt osammanhängande inlägg medans anna var  super seriös å skrev nog fem inlägg under kvällen.

Men jag är ledsen gott folk jag tänker inte vara super seriös med bloggen här på skolan,
internet upplösningen eller vad det nu heter är uuuuuuuuuuuuuusel här.
Det tar den evighet att komma in å man loggas ut heeeeeeeeeeela tiden,
å de få minuter jag faktiskt är ute på internet tillbringar jag hellre med att prata med älsklingen å skicka mejl å meddelande till mina nära.

men lite inlägg måste de bli här ändå!
Dagen idag har varit oootorolig jobbig, jag har varit så sjuuukt trött..
Kan bero på att man är jet-leg men även att natten bestod av otroligt lite sömna..
Jag låg å lyssna på musik igårkväll innan jag skulle somna, när jag väl tog ur hörlurarna å stängde av å skulle sova låg min rumskompis å redan sov som en stock å snarka som aldrig förr !!
Jag är ju van vid att Tareq snarkar igen, men då puttar jag ju alltig på honom så han sluta..
Men kan man me  å gå upp å knuffa på en främmande människa man bara delar rum med? njaa..
det flög många alternativ i mitt huvud, väcka henne å be henne slkuta snarka ? lätt  nej?
Gå upp å hitta ngn som är vaken å fråga om jag får sova inne hos dem (de e typ en säng ledig i varje rum) Gå upp å knuffa på henne å fråga å lägga mej igen så hon ej märker att de e ja ? ahha , njaa jag kom fram till att smartas va å låssas som att jag fick en hostattack å hosta jääättte högt, vilket jag testa med.
Som tuuuuuuuuuur va vaknade hon å vände  på sej å sluta snarka ! Tack !

Somna ngn timma, vaknar sedan igen av att hon går upp, börjar rota i väskan å ha sej, jag kollar på kl å ser att hno är 3 , frågar vad hon gör då säger hon att hon ska gå å duscha för hon kan inte sova?  WHAAAAAAAAAAAAT ? haha hallå kl är tre. men sagt å gjort å hon gick iväg å kom tillbaka vid 4 å väckte mej ÄNNU en gång. så jaa, ngra timmar senare ringde kl å de va dags att gå upp, men DÅ då sov hon som en stock å vakna inte när jag banka å hade mej i rummet, fick sedan väcka henne å fråga om hon inet skulle gå upp,
Då vakna hon skräckslagen å kolla på mej som om ja va ett ufo, trodde nästan hon skulle slå till mej ett tag, men efter att v aknat till va hon tacksam över att ja väckt henen ! :p

Ja å anna drog iväg till frukosten vid halv åtta som vanligt, valde ett betydligt godare bröd idag å rostade de å så fick man ägg till så de va roiktigt okej , sedan väntades 4,5 h med riktigt jobbiga lektioner ! lektionerna va dryga idag å inget var kul, sedan lucnh , lektion igen, middag å sedan lyssna på den omtalade polisen, ja han var rätt sjuk, men jag kunde itne låta bli å tycka han va rätt rolig ändå :P

Nu sitter jag äntigen här i mina mysbyxor å den nya hoodtröjan jag fick av min hostfamily i paketboxen de gav mej, fick massa fint där i, minns ej om jag berätta det igår kasnke?  men aja  ;P haha .

Nu är jag så trött efter att ha krånglat med internet i en evighet så nu ska jag nog gå å lägga mej så man är pigg imrogon för då väntar NYC ! :D

fick iallafall prata lite med älsklingen på mns å skype innan ja ska sova nu, stackaren får va vaken hur sent som hellst för å få prata med mej å sedan så kårnglar de bara en massa så han får sitta å vänta..

Ni är väldigt dåliga på att kommentera tycker jag, så som jag kämpar för å komma in å skriva så ingen som skriver tillbaka, är det ngn som läser ens ? ;)


Imorgon lovas de bättre väder, hoppas verkligen de håller de för dessa två dagar har ej vart fina, å när amn ska göra storstaden skulle solsken sitta bra ;)

Ps sry för inga bilder, de kmr när jag är hos familjen :)

Kommentarer
Postat av: Anneli Malmberg

Tja Going, jag har ej fattat att man kan skriva till dig. Men givetvis läser vi jag kollar varje dag det första jag gör när jag är hemma. När jag jobbar kan jag ej. Här är allt som vanligt Marken i dag och det blåser o regnar <3<3 Älskar dig ha det så bra som du kan alla hälsar till dig o hälsa Familjen oxså så hörs vi krammmmm

2010-04-01 @ 09:49:45
Postat av: sandra o malin

Hej emelie :) vi sitter å läser din blogg å skattrar högt åt ditt roliga inlägg ;P idag så har vi vart med i en musikvideo med anna bergendahl så nu är vi kändisar ;) haha. Ha de gött! Kram <3

2010-04-01 @ 18:25:05
Postat av: Emelie

Mamma: det är skönt att veta att mi följer mej ! Haha ovanligt att det regnar på marken! Hälsa alla älskar er !



Sandra å Malin : så kul å veta att ni läser å

tänker på mej lite ! Saknar er tjejer ! Jaså har sänk fan va coolt ! Vad fick ni göra då eller berätta ! :)

2010-04-02 @ 03:31:13
URL: http://Emeliemalmberg
Postat av: Olivia

låter jätte kul emelelie! och du ska veta att vi läser, hela familjen här följer din blogg dagligen och mamma kollar den nästan var och varannan timma - du vet hur hon är ;) de är kul att få läsa om vad du gör på dagarna, och du skriver väldigt underhållande haha :D vi hörs! puss och kram <3

2010-04-02 @ 09:05:13
Postat av: Catrin

Hoppas att ni fick en underbar tur i New York och att vädret blivit bättre! Trevlig resa och lycka till hos familjen :) Stor kram!

2010-04-02 @ 11:27:30
URL: http://catriniusa.blogg.se/
Postat av: PAPPA

Jobbigt nu när du måste sköta hela den tekniska biten på egen hand.

Hoppas internet funkar bättre i SF . Kram...

2010-04-02 @ 23:52:32
Postat av: Emelie

Olivia: Auw va ni är söta! hahah sånn är jag med när jag följer ngn blogg ! :) Hälsa dem så mkt ! ska skriva om NY imrogon så ska ni få se lite bilder ;) take care



Catrin: NYC va uuuuuuunderbart! Vänder va toppen blå himel å ca 19 grader kunde inte bli bättre ! : Lycka till på måndag!



pappa : haha jaa det är ritkigt jobbigt ! Men internet va så överbelastat för alla använde de samtidigt, men nu funkar de galant :)

2010-04-03 @ 08:11:45
URL: http://emeliemalmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0