22.45

Jaa klockan är 22.45, och jag sitter i sängen med datorn, som alltid på kvällarna.
Jag trodde (som vanligt) att jag skulle få sååå mkt gjort ikv,
eftersom jag slutade vid halv 9 å ej skulle ngnstans ikv så tänkte jag fixa massa.
men har ej gjort ngt ännu , som vanligt. å jag vet faktiskt inte vad tiden gick åt till ? hmm...

idag hade jag hand om lillkillen mitt charmtroll själv ganska länge. de va mysigt.
Jag hämta honom från skolan, vi åkte hem, han lekte lite å jag fixa lite i huset,
sedan målade vi, gjorde kropps tattos, åt snacks, han lekte lite me bilar, vi spela spel mm.
sedan åkte vi iväg till mataffären för jag skulle köpa havregryn , kakao å cocos för jag fick för mej att jag skulle baka chokladbollar med båda barnen senare på kvällen.
så vi åkte iväg å killen gnällde över att han va trött å att ja skulle bära honom, mer än gärna för mej eftersom ja tkr de e så mysigt,.... de första 2 mintuerna iaf, sedan börjar de bli ganska tungt å släpa runt på en 5 åring på höften, menja bar lite till å kände hur han somnade emot min axel, eftersom de va andra gången ja va i affären å inte alls va med på upplägget de hade insåg ja de skulle ta en sstund i affären å de skulle bli outhärligt å ha honom sovandes på höften så hämta en kundvagn  å la honom där i så somna han på stört med min väska som kudde.
alla kolla så sött på honom men ja kände mej som hämst au pair som hade me honom till affären så han somnade å va tvungen åå sova i kundvagnen haha. men de brukar aldeig ta nap (sovstund mamma å pappa :P) så  blev så paff, hitta de ja skulle ha iaf å vi åkte hem ..

tjejen å mamman kom hem, jag lagade mat till dem , korv å gröna långa ärtor, (tydligen får de ej äta pasta för mkt?) först tyckte mamman korv å jordgubbar? haha :O men jag satte stopp för de :P eftersom jag själv skulle äta också tyckte ja ej de va den bästa blandningen .
mamman åkte iväg på möte å jag försökte få barnen att sluta bråka framför datorn å få tjejen att göra läxorna, vilket hon brukar va jätteduktig på men idag fick hon för sej att absolut inte va duktig bara för ja va sj em henne, handen värkte, de va tråkigt , de va si å de va så , å hon värga lyssna, men hon gjorde hälften iaf å de va okej för mamman visste ja.

efter de började baket med chokladbollarna, de va väldigt uppskattat å kul , ifrån alla 3 . haha
meset uppskattat va nog att slicka ut allt ifrån skålen efteråt, jag gick å diska eftersom de aldrig blev klara, när jag kom tillbaka dit dem va å slicka skålen ser ja lillkillen sitta med heeeeeeeela stora skålen PÅ HUVUDET ! Haha kunde inte hålla mej för skratt ändå blev de en suck för vi hade bestämmt att han ej skulle behöva bada idagg! å de va bara ca 30 min tills läggdags, men jaa, ett bad blev de ! hahahahah min sötsocker !!

sedan blev de läggdags , jag läste, en mkt mkt lättare bok. - utan skratt ! klia lite rygg å gick sedan därifrån, pappan va me å la barnen lite , då slipper man va där inne tills dem somnar, vilket va skönt ! hahah ..

Imrogon måste jag vakna tidigt ! städerskan kommer vid nio ! å förra veckan sket ja i de å låg kvar å sa att hon ej behövde städa mitt rum, denna veckan får ja gå upp för ja behöver verkligen nya sängkläder! hahah jobbigt liv, gnäller över att man behöver gå upp för att de ska komma en å städa ens rum å tävtta en sängkläder, hårt au pair liv ;)

       

Okej lite bilder igen :D Bild:
1 , mitt snacks idag, äpple, kaka å mandlar mmuuuums !
2. min skitbarn när vi bakat klart :D smeet översallt ;P
3, de beundrande chokladbollarna ;)
4, jaaaaag stolt över bolllisarna :D
5. jag å en bild på min outfit today ! :) tyvärr fick tjejen bilen lite suddig ;(
( de går å klicka på dem så de blir större :))



å en bild så ni ej glömmer hur jag ser ut i verkligheten :D

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka fina kort. låter gott med chokladbollar kanske inte i huvudet men hihi. Mysbarn....

2010-04-29 @ 20:51:16
Postat av: Hannu

Vad jobbigt att gå upp när dom skall städa åt dig:-)

Skicka dom hem till mig också emelie jag studsar upp.ha ha Häls pappa och marie

2010-04-29 @ 21:37:49
Postat av: Yvonne

Å vad det verkar mysigt hos er :) "Lillkillen är verkligen din! Skålen på huvudet verkar jättemysigt eller vad sa du till honom? Jättemysiga kort på er å du är så söt har inte glömt de´`.

Du får sova gott i dina rena lakan....

Ha det bra !

Kramar från oss... ;)

2010-04-29 @ 22:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0